Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Bange for ridebanen
Forfatter: 
Dato:  12-01-2016 16:22

Hej Alle

Jeg har en 5 årig araber hoppe, som IKKE er glad for ridebanen der hvor hun står opstaldet. Det er et hjørne af ridebanen som tricker hende helt vildt, og det er hver gang. Jeg er den eneste der rider hende, så der har ikke været en episode hvor der er sket noget eller andet. Det har næsten stået på 1/2 år nu. I starten når jeg skulle have undervisning måtte jeg gå med hende i 10 min inden hun stopppede med at være bange/ophidset over banen.

 

Jeg rider mest i naturen, men vil gerne i gang med at ride på bane igen når vejret tillader det. Jeg går ofte med hende ind på banen med en masse gulerøder og stopper op så hun kan kigge/snuse i alt den tid hun har brug for. Men så kan hun i sekunder efter fare afsted mega ophidset så jeg må hende lade hende løbe rundt om mig. Jeg hverken hidser mig op eller noget, og taler beroligende. Men hvad søren kan jeg gøre? Prøver virkelig at vende banen til noget positivt, men det bliver ofte til en anstregende situation, og jeg har flere gange også redet hende på banen hvor hvergang vi kommer til det farlige hjørne, så er vi stig afsted med løftet hale og galop!

 

Det skal lige siges hun ellers er den mest rolige araber, og i naturen er hun en drøm - og bliver her ALDRIG bange for noget.

 

Der er flere af hestene der er lettere nervøse i den ende af banen, som man også har en del udsigt udover folde mm. (der går rygter om at der engang er en mand der har hængt sig dernede, og at flere kalder det den farlige bane, men kan det virkelig være rigtigt at der kan være noget spirtuelt der tricker ;-)

 

Har i nogen råd til en afslappet hest?

0
0
Svar på denne tråd
 
 godbidder
Forfatter: 
Dato:  15-01-2016 19:49

Har du prøvet at placerer en spand foder/guffer i det hjørne, før du henter hesten, og så hver gang dn kommer på banen, lade der stå en spand guf?

 

Man siger jo dyr har en 6 sans, men.....


Træning og undervisning:

Arbejde fra jorden, agility, samlet ridning for løs tøjle og trailerlæsning, altid på hestens præmisser


Palomino hoppe mf sælges

Bedækning v araberpony tilbydes

0
0
Svar på denne tråd
 
 underligt..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2016 17:34

Jeg har sev haft en hoppe med samme mf.

Den reagere helt på samme måde som din, når den blev trænet på banen her hjemme. Ikke en eneste af mine andre heste, havde på det tidspukt over 10 hetse, reagerede i det hjørne af ridebanen. Hesten reagerede på helt samme måde, ligemeget hvilken ridebane den blev redet på. Der var altid et hjørne den var bange for.


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

Helt nye læder ridestøvler sælges.

www.heste-nettet.dk/marked/nedsat- helt-nye-derby-topper-laeder- ridestoevler/a/23987/

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme problem
Forfatter: 
Dato:  03-02-2016 11:39

Jeg har haft samme problem med min Aida, men det var faktisk - fandt jeg ud af - fordi staldkattene luskede rundt de mest mærkelige steder. Især rundt om banen, hvor de pludselig kom til syne = en forskrækket og nervøs hest. Og nogen gange opdagede jeg ikke engang kattene, før hesten gjorde.

 

Men det jeg så endte med at gøre var, at når jeg opdagede kattene, så lavede jeg en øvelse i stedet for (volte, schenkelvigning, whatever), sådan at hendes fokus blev drejet væk fra det hun blev bange for.

 

På et tidspunkt bestemte hun sig også for, at ungernes sandkasse var noget af det farligste. Den stod nemlig lige uden for ridebanen. Så det var hen og hilse og give godbider. Jeg red i en årgang bidløst på banen, og med hjælper, netop for at hun kunne få sin godbid, når hun snusede til sandkassen ^^'


Mvh Amanda

- Få hoppe, sagde de. Det bliver sjovt, sagde de..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Se tidligere opslag
Forfatter: 
Dato:  07-02-2016 09:05

Hej,

prøv at læse min tråd om samme problem. Det blev til et leksikon af rigtig mange gode ideer. Virker linket ikke, så søg på "ridebanens farlige hjørne".

www.heste-nettet.dk/forum/3/408013/ 408013/


Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider