Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Træning af 2 års
Forfatter: 
Dato:  26-02-2015 19:35
Jeg købte i efteråret en fjordhest, som bliver 2 år her sidst i marts.

Hvornår begynder man at træne sådan en hest og hvad skal den kunne?

Det kan godt være, at jeg lyder som én der er fuldstændig tabt bag en vogn, men det er 18 år siden jeg sidst havde en ung hest og den gang tænkte jeg sgu ikke så meget over hvad jeg gjorde og hvorfor.

Jeg vil gerne have,at min nye hest er hest så længe som muligt. Hun er selvfølgelig i hænder hver dag, men hun skal også have lov til bare at være hest uden at få sadel og bid og alle mulige mærkelige ting på.

Hvad er din mening om,hvad en 2 års skal kunne?


1
0
Svar på denne tråd
 
 Er i samme båd
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 14:22

som dig :-D Har også en 2 års (11/3-2013), og jeg er heller ikke helt med på, hvor lidt eller meget de skal kunne. Sjovt som man kan glemme det - min nuværende hoppe på 11 år har jeg haft fra hun var knapt 1 år. Men kan skitsme ikke lige huske, hvor lidt eller meget jeg trænede

 

Så jeg følger lige med, og ser hvilke råd du får


Smil til verden og den smiler til dig ;o)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine to års
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 14:57

Kan stå bundet, blive børstet, have smed uden problemer, trækkes med og tildeles mønstres og så kører de trailer uden problemer ;)

 

hingsten tilvænnes bid

 

hen af på sensommeren bliver de præsenteret for longering, men kun lige så de forstår at gå ud i volten.

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-02-2015 10:54

Ret enig med metjen. Og så vil jeg lige slå et slag for mønstring (som metjen også nævner) det er guld værd at kunne mønstre sin hest ligegyldig hvor gammel den er. Fordelen ved at gøre det med de unge er at de vænner sig til at adlyde de forskellige kommandoer. De bliver nemmere at trække med og min opfattelse er at de er nemmere at vænne til mange nye ting når de er vant til at lave bare lidt.

 

Ligeledes ville jeg øve en 2 års i at have noget på ryggen (et underlag eller lign) med mindre den går med dækken så kan det være lidt af en mundfuld at have noget på ryggen.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 De unge
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 12:24

En 2 års skal kunne de basale ting som at blive trukket med, få løftet ben og strigles, uden at det er noget der bliver gjort hver dag. De unge skal have lov til at være hest. Min erfaring er også at det er langt nemmere at gå igang med dem når de bliver de 3-4 år. De skal håndteres lidt men ikke for meget...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  01-03-2015 21:40
Jeg kan se, at jeg er på rette vej. Min hest kan trækkes med, løfte ben, stå bundet osv. Så jeg tror bare jeg lader det være ved det, det næste lange stykke tid :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilvænning
Forfatter: 
Dato:  04-03-2015 09:46

Hej Gumse,

Mine hopper har skulle kunne mønstres, strigles (og stå stille ved bommen), fået underlag på ryggen og hen mod 3'års alderen en meget løs gjord om maven. Derudover har jeg arbejdet dem fra jord 3 gange ugentligt, bare i en grime. Helt basale øvelser som gå, stop, trav, skridt, meget lette bøjninger og i det hele taget at reagere på mig.

Håber det var til hjælp. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 13:24

Sidst år da min var 2 kunne han stå bundet og stå stille, trækkes med (altså følge mig, standse når jeg standser, skritte, trave og ikke gå ind i mig eller vandre rundt mig), løfte ben, ha på dækken, underlag, seletøj, gamacher, røre ham over det hele.

 

Han var også med ude på tur som håndhest eller jeg gik selv ture med ham. Vandt til trailer, være med ude i byen, introduseret til diverse trail forhindringer og påbegynt tilkøring. Ingen bid, det hører i min verden ikke hjemme hos en unghest.

 

Ellers bruger han det meste af tiden ude med de andre på fold.


 

Berta - Blandet hoppe 2003. Part søges www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/325043/

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider