Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Trailertræning i en og trailerkørsel i
Forfatter: 
Dato:  25-02-2015 16:03

en anden!

 

Vidste ikke lige hvad overskriften ellers skulle være.

 

Først lidt info:

Jeg har en hoppe der skal lånes ud til en veninde. Køreturen er på lidt over en time. Hesten kommer ud og køre ca. 1-2 gange om året. Hesten går hjemme samme med mor og har ikke været ude for at skulle væk fra gården uden mor var med. Hun har dog blevet læsset alene hvis hun skulle hjem. De er rigtig knyttet til hinanden men ikke mere at jeg kan tage hesten ind og sadle op alene men så er det også det. Her er det især mor der der hisser hesten op. Vil i mene at det godt kan lade sig gøre at træne trailerlæsning i en trailer og så på kørselsdagen køre i en anden trailer alene?

 

lige lidt tillægspyldren

Jeg er noget pyldret for at skulle køre med den ene så længe de kan høre hinanden men jeg har ikke mulighed for at læsse, hvor de ikke kan se hinanden, samt ikke kan lukke mor ind efter jeg har læsset da hesten begynder at hoppe rundt i traileren. Bilen må ikke længere tage begge heste med i traileren.

 

havde det ikke været mine egne heste var jeg slet ikke pyldret på nogen måde

 

Nogen der har lyst til at give deres syn på sagen.

 

Mvh.

Sandra C

 


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

8 års allround Trakhner hoppe sælges, byd evt. byt med trailer

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige i trailer
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 15:01

Som jeg forstår går den lige i trailer ?

så ser jeg ingen grund til at træne dette mere ;)

 

på dagen ville jeg sørge for at alt var klar så at så snart hesten er læsset så kører i.

sådan har jeg gjort ved fx fravænning hvor det så godt nok er hoppen jeg flytter.


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trailerkørsel
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 21:44

Det er meget forskelligt hvordan hun går op, alt efter hvordan hestens dag er, hvis man kan sige det sådan. Hesten kan bruge alt mellem 10 min og 1½ time. Den er ikke bange. Planen er nu at jeg træner den ene dag og træner kort den næste dag inden vi kører. Og så er det bare at håbe på at den ikke hopper for meget rundt i traileren mens jeg kører fra gården og de kan høre hinanden.

 

Fordi jeg nok er så pylderet er, at det er nok sidste gang at de ser hinanden, da mor har sin 20. og sidste sommer her og ved at når de er fra hinanden har mor et stort savn.

 

Mvh.

Sandra C


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

8 års allround Trakhner hoppe sælges, byd evt. byt med trailer

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider