Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Ligger den helt hen i vejret?
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 20:42

Godaften!

 

Jeg har, langt om længe!!, modtaget min helt nye sadel!

Jeg er super begejstret for den, da det virkelig har været en lang proces, at få en sadel bestilt.

 

Inden jeg giver min egen mening tilkende, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan I synes sadlen ligger...

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Mvh. Malene

 


"Paradisets vind er den, der blæser mellem hestens ører"

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 21:30

Slet ingen der tør sige sin mening ?


"Paradisets vind er den, der blæser mellem hestens ører"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadelpasning
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 22:44

Nu er jeg ikke den der ser mest på springsadler, så mit svar kan være helt hen i vejret - men jeg synes umiddelbart at den ligger noget i bagvægt??

Og så ser det meget underligt ud ved gjorden?? Har aldrig set stigremme have den vinkel før...

Hmmm hvad tænker i andre??


- Louise med den dejlige Lo'moone!

3
0
Svar på denne tråd
 
 ikke expert men...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 07:29

dit sidste billede af gjorden der ligger så tæt op af lægstøtten siger mig at sadlen ligger helt forkert. Gjorden skal ligge frit mellem knæ og lægstøtte.

det ser ud som om at hvis lægstøtten ikke var monteret ville gjorden ligge bag sadlen.

 

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 08:27

Den ligger ikke godt.

 

Få en sadelmager på.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
0
Svar på denne tråd
 
 sadel...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 12:40

Den ser meget smal ud i kopfjernet. Det er som om at sadlen slet ikke kommer ned om hesten fortil, men ligger for langt oppe.

 

Men få en sadelmager ud. Det er som regel altid den bedste investering :-)

3
0
Svar på denne tråd
 
 Passer den...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 14:17

Jeg syntes nu, jeg ser en ny sadel der først kommer til at passe 100 % når du har redet i den nogle måneder. De stive sadelklapper for det til at se ud som sadlen ligger i bagvægt og ikke kommer ordenligt ned omkring hesten i fronten. Men jeg er sikker på at når du først sidder i den og der kommer vægt i, så kan du bedre vurdere om den passer din hest. Min sadelmager anbefaler altid, at man rider sadlen til først, især når den er helt ny, inden han kommer om giver den det sidste fit/tilpasning.

 

 

Hilsen Rikke

0
1
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres svar!
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 16:40

Hej Alle :-)

Tak for jeres svar!

Jeg har selvfølgelig købt den sadel af min sadelmager, hvor den er specialfremstillet til min hest og jeg. Jeg har nu ventet næsten et år på en sadel, og da jeg endelig får denne hjem, får jeg et kæmpe chock, da jeg ligger den på hesten.. Hvis jeg skal være helt ærlig, ser det helt forkert ud i min verden :-(. Jeg ved ikke om det er fordi sadelklappen er rykket så langt frem, at det ser lidt underligt ud.

 

Jeg ringede fluks til min sadelmager, og hun mener den blot lige skal rides til, da den lige er spyttet ud fra fabrikken...

 

Jeg håber den falder bedre på plads efter noget ridning, og så har jeg fået en tid hos min sadelmager først i januar, når hun kommer tilbage fra ferie...


"Paradisets vind er den, der blæser mellem hestens ører"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sadel mm.
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 16:58

Hvis du har ventet et år på sadlen kan hesten jo have forandret sig MEGET i den tid.. Så jeg ville få sadelmager ud og kigge på den og hesten (igen). Sadler skal passe fra starten.. Uanset om de er brugte eller nye (:

3
0
Svar på denne tråd
 
 et års ventetid.
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 18:53

Ventetiden på næsten et år er sammenlagt på de to sadler jeg har haft. Sidst de så hesten var for 2,5 måned siden.

Jeg har redet i den for første gang her til aften...

Den ligger, efter min fornemmelse, lidt højt bagtil, iforhold til foran. Det undrede mig desuden lidt, at hesten kun svedte der hvor mine knæer ligger. - kan det have noget at sige? Udmiddelbart var der ok med plads mellem skulder og sadel..


"Paradisets vind er den, der blæser mellem hestens ører"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 19:03

være så fræk at køre til en anden sadelmager og få en anden mening.

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 anden sadelmager
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 19:07

Det har jeg også tænkt på, men hvem?! Synes virkelig det her sadel noget er en jungel! og er SÅ træt af ikke at have noget ordentligt at ride i :-(( .


"Paradisets vind er den, der blæser mellem hestens ører"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lad nu være....
Forfatter: 
Dato:  24-12-2014 15:55

... Med at blande en anden sadelmager ind i det, før den nuværende har haft en chance for at se sadlen på hesten - han/hun skal da have en reel mulighed for at gøre sit arbejde færdigt.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
1
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  26-12-2014 19:42

Jeg synes den ser ud til at klemme fortil, som om kopjernet ikke kommer ordentligt ned omkring skulderen af hesten (hvis du forstår hvad jeg mener?)

 

Det kunne også nemt forklare at hesten kun sveder under knæstøtten - da der vil være øget pres her, hvis det er som jeg umidelbart ser det, med at den ikke er "nede om" hesten..


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du en anden
Forfatter: 
Dato:  02-01-2015 10:46

Har du en anden gjord at prøve med? en uden sparkeplade? for lige for at se hvordan den ligger med alm. gjord, tit ligger sadeler skidt med sparkeplade gjorde. et forsøg værd, se om så gjorden ligger så tæt på lægklodser med alm. gjord.

 


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider