Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Kender i dette Trick??
Forfatter: 
Dato:  16-12-2014 22:51

Hej!

Ja som overskriften lyder, så kender jeg et trick som en har lært sin hest, men ville gerne vide hvordan man lærer dem det.

Det er hvor hesten står stille, også viser man godbidden og drejer sit hovedet/ligger hovedet på skrå. Også skulle hesten gerne gøre det samme.

 

Nogle der kender til dette trick? :D

Hvis i kender til en hjemmeside, med en guide eller i selv kan forklare det, så ville jeg blive meget glad :D

 

Glædelig jul!!


Lev livet imens du kan!

Vent ikke!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det har jeg....
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 16:00

Det har jeg lært en af mine heste - uden brug af godbidder :-)

 

Caspian elsker at blive kløet under hagen, så i forbindelse med han en dag stod og kiggede efter mig ud over bokskanten, så lagde han hovedet på skrå. Og da jeg lige nussede ham med det samme, så sad den vane fast efter et par gange :-)

 

Folk er ved at falde om af grin, når han tikker om kæl på den måde :-)

 

Jeg har set ham bruge det med at ligge hovedet på skrå, når han vil lege med min anden hest på fold - så det ligger latent i ham.

 

Men hvordan man evt lærer en hest at gøre det, hvis ikke de af sig selv bruger det med skråtliggende hoved, det ved jeg ikke

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 tålmodighed
Forfatter: 
Dato:  18-12-2014 14:01

Det gør du som med så meget andet - i flere omgange

 

først skal du have ham til at lægge hovedet på skrå uden tegn.

 

Som Morgan skriver, så ligger bevægelsen allerede i hestens naturlige bevægelsesmønskter så du skal sådan set bare stille dig foran ham med en godbid i hånden og vente. Hvis han er glad for godbider vil han sikker prøve en hel masse for at få fat i den, men prøv at skubbe blit til hans hovede hvis han maser på, og vent så til at han bare så meget som antyder en bevægelse i den retning du ønsker.

I det sekund han gør det roser du kort, og giver ham godbidden.

 

Tag så en ny godbid og forhold dig helt rolig og afventende.

 

Det er vigtigt at du reagerer hurtigt ved den mindste smule bevægelse der ligner at han lægger hovedet på skrå.

 

Jeg er sikker på at han ret hurtigt vil få en fornemmelse af hvad du roser ham for, og så skal du vente længere og længere, og vente på at bevægelsen bliver mere "rigtig".

 

Når den sidder helt i skabet, og han kan udføre øvelsen med sikkerhed kan du begynde at lægge dit "tegn" hovedet på skrå ind. det kan være svært at bruge tegnet fra start, fordi hesten bruger en masse energi på at "analysere" dig og du kan forvirre mere end hjælpe ved at bruge tegnet fra start.

1
0
Svar på denne tråd
 
 TUSIND TAK
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 19:48

Tusind tak for hjælpen begge to!

Det har hjulpet rigtig meget, og ville da prøve snart! ;)

 

Glædelig jul! :)


Lev livet imens du kan!

Vent ikke!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider