Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Ingen lys og vinter?
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 15:12

Jeps, nu nærmer vinteren sig, og det bliver mørkere.

 

Hvad gør I, der ingen ridebane med lys har?

Er det overhovedet muligt at træne uden lys om aftenen på nogen måde? Her taler jeg både om ridning og træning fra jorden.

 

Jeg har ingen mulighed for at lave lys, så det behøver I ikke at foreslå


Konikponyen Masca Z Nadziei

og

Frieserpigen Jackie af Birkely!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 15:29

idag kan man jo få nogle afsindigt kraftige led-arbejdslamper som håndværkere bruger.

 

de er genopladelige og holder ca 3 timer på en opladning,- så slipper du for problemet med ledninger.

 

måske du kunne investere i sådan et par lamper?


*** Misssophie


1
0
Svar på denne tråd
 
 Pandelampe
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 16:11

Jeg holder meget af min pandelampe, og har redet både i skoven og på bane med den.

Den skal bare være af lidt bedre end billig kvalitet, så den kan lyse ordentligt op.

 

Rikke


"The aim of the art is not only to ride a well conformed animal, but to get the very best out of those that have been less gifted by nature ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for bud
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 22:35

Misssophie: Har du fx et link til sådan en arbejdslampe? :)


Konikponyen Masca Z Nadziei

og

Frieserpigen Jackie af Birkely!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridningimørke
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 00:31

Jeg rider vel 4-5 gange om ugen på denne årstid, hvor det ligeså ofte foregår efter mørket er faldet på, som i dagslys. Der er ingen bane, så rider i skoven, men bruger så kun kendte stier og skridter altid, med mindre jeg kan se hvad der foregår. Man vænner sig jo til mørket på sådan en tur, og kan faktisk bedre lide det uden pandelygte end med, da jeg synes at den skæmmer udsynet udenfor lyskeglen. Min hest er fuldstændig vant til det og er på ingen måde nervøs over det. (Selvfølgelig har jeg altid reflekser og ridelygte på).

 

Ellers har vi en del områder med lange cykelstier, der er let oplyste, dem bruger jeg også en hel del i vinterhalvåret, både til øvelser for hånd og ridning. Det er også rart at ride på asfalt når skovstierne er for plørede, eneste minus er at man ikke rigtig kan ride andet end skridt, tölt og langsom trav på så hårdt underlag.

 

Den første vinter jeg havde Fjóla var hun kun 5, så der trænede jeg også ofte bare 10-15 minutters versader op og ned af gårdspladsen, bare med lyset fra stalden - det gik fint nok ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 20:04

jeg har fri en dag om ugen rider når det er lyst og får fri kl 13 to andre dage,vi har lys på banen men har aldrig redet så sent så har ikke brugt det


 


western,skovturs, distancerytter som rider på hesten over dem alle
nemlig selveste Whitey

Hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 21:33

Tusind tak misssophie for links, det var helt fantastisk, du har reddet min vinter!


Konikponyen Masca Z Nadziei

og

Frieserpigen Jackie af Birkely!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 20:31
Dejligt at høre at du kunne bruge ideen!

*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider