Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Træne af nerveskade?????
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 10:38

 

Billede

 

 

 

L

Billede

 

Hejsa alle i kloge mennesker ?

Min søde DV vallak var så uheldig at få et spark på indersiden af hans forben for 1 1/2 månede siden - fik skadet sin nerve som gør at han er blevet lidt følesløs i huden rundt om forbenet samt hans skulderfunktion er blevet svækket... Han ligesom slæber sin hov en lille smule i fremdriften af hans forben når han går.

 

Dyrlægen har sagt vi skal regne med at det tager 3-6 måneders før han bliver fin igen (hvis han bliver go) og imens er det gå træning 2xdaglig med småture af 10/15 min. + back on track, sømmåtte, massage.

MEN... Jeg tænker om man ikke kan stimulere/træne hans ben på anden måde, og håber der er nogle af jer som har oplevet det samme som kan give nogle input, fortælle om jeres forløb ... Blev det godt igen, og hvad gjorde i undervejs? ?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 med mennesker
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 12:18

jeg har tit oplevet at mennesker med beskadigede nerver og musker, har stort udbytte af at træne i vand.

Nu ville jeg måske ikke lige gå til svømning med din hest, men jeg har hørt om flere behandlinger hvor man bruger vand, f.eks her: http://www.equine-rehab.dk/da

Jeg ved ikke om det lige kan hjælpe din hest, men i forhold til at der faktisk ikke er nogle gode forslag fra dyrlægen, så tror jeg, at jeg ville give den en chanche. jeg har mødte flere heste med muskel og ligamentskader som har haft en betydelig kortere ophelingstid med bedre resultat ved at bruge hydroterapi. Og på mennesker har vi jo dokumenterede effekter disse behandlingsformer.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Uuuuhhh ser fedt ud....
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 12:42

Det ville være super fedt at have et sådan lige i nærheden men jeg bor i Nordsjælland, og har ikke lige mulighed for at køre ham frem og tilbage til et sådan sted - ej heller penge til et ophold - ser ikke billigt ud ? ser ellers fedt ud, og tak for tilbuddet ??

 

Så må nok søge råd som jeg selv kan udføre ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Plaster
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 18:41

Lifewave prøv det...


Uddannet Instruktør

Undervisning med hesten i fokus!

www.hestefobi.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hhhmmm, virker de på heste?
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 22:51

Har hørt om dem, men det skulle efter sigende kun virke på "bar" hud ?

Ved heller ikke helt hvordan de virker/skal bruges? Har faktisk nogle liggende, men der er forskel på om de er til det ene eller det andet! Og der kommer jeg til kort ??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billig vandterapi
Forfatter: 
Dato:  03-10-2014 04:24

 

Ville nok lige høre dyrlægen ad før du kaster dig ud i alt muligt - lyder som om benet skal have ro..?

 

Men en tur til stranden er en billig form for hydroterapi

Man kan jo bare gå en tur i vandkanten og både få stimuleret hjerne og krop.

 

Må han lave lidt bomtræning?

Ved ikke lige om det er for hårdt arbejde, men det vil hvert fald være godt til at få trænet hans koordination og aktivere et løft i benet.


 

 camfoto.dk

- Fotografering i farten

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lifewave
Forfatter: 
Dato:  07-10-2014 21:21

Det vi bruger til hestene hedder AcuLife, det virker gennem hud,år osv.

Der er en del rundt om i Dk som har sat sig ind i at bruge det, og det er selvføjgelig en god ide at vide hvor de forskellige baner ligger og hvilke de påvirker.

Det er enten eller der er virkning, det er en symptomdæmper, men er en rigtig god ting når der skal gang i blodtilførelsen de forskellige steder.

Lad mig lige slå fast, at man IKKE kan gøre noget forkert, ideen er jo netop at alle selv kan bruge og benytte :-)

 

Anja


Uddannet Instruktør

Undervisning med hesten i fokus!

www.hestefobi.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider