Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Frækkeret!!
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 13:30

Hej

jeg står i den her sitation at jeg ridder den her nordbakker hver anden dag

det er sådan at Erika stod stille hele sidste år pga hun var fræk (bukket, stejlet osv)heldigvis over sommeren har hun forandret sig MEN hun har nogen dårlige vaner hvor jeg er på bar bund

vaner:

ligger rigtig meget vægt i biden

hum er mega stiv og kan ikke klare slalom

hun er meget klumbet i alle gangarter

hun vender rundt og tager fart på (altså stikker af)

 

hun er ikke særlig udanet så hun forstår heler ikke hvis jeg ligger ben til hende

men nogen løsninger til hendes vaner og gode øvelser til at gøre ridetiden sjov?

tak på forhånd

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 13:53

Har du fået den tjekket af en kiropraktor? :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor synes du det?
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 22:28

Hvorfor synes du det?

0
0
Svar på denne tråd
 
 frække heste
Forfatter: 
Dato:  03-09-2014 09:21

Hestens hjerne er ikke ret veludviklet på området omkring planlægning af deres handlinger i samme grad som mennesker. Derfor er heste ikke frække og de bukker og stejler kun som tillært adfærd eller fordi noget gør ondt, sådan lidt groft sat op.

Jeg ville som udgangspunkt for både din egen og hestens skyld få tjekket dens tænder og få en kiropraktor på (tove due er meget dygtig og billigere end mange andre, så hun kan varmt anbefales. Hun har også kunder nok, så hun behandler ikke flere gange hvis det ikke er nødvendigt).

Disse to ting er meget vigtige, når du beskriver, at hesten er lidt klundet, den er stiv og den lægger sig på biddet og frem for alt sikker af og bukker mm, da dette kan være udtryk for store smerter fra hesten. Når disse 2 tjek er overstået og evt. udredt, så kan du begynde at lære hesten at vige for pres, for det lyder det til, den ikke har lært.

Hver gang du letter/slipper et hvert pres både fra jorden af og fra ryggen, lære du hesten noget enten ønsket eller uønsket.

Held og lykke med den dejlige fjordhest

3
0
Svar på denne tråd
 
 Øvelser
Forfatter: 
Dato:  03-09-2014 16:50

Hej Maja

 

Det lyder til en mundfuld du har kastet dig ud i.

 

Når hesten ligger meget vægt på biddet kan det komme af flere ting, men tit er det pga. en svag bagpart så træn øvelser som får flyttet vægten fra forparten til bagparten.

 

At hun er stiv og klumpet i alle gangarter er fordi hun ikke er blevet gymnaticeret i et helt år. Så du skal igang med at træne hende og gymnaticerer hende. Tænk hvordan du ville have det, hvis du har siddet i en sofa 1 år og set TV og pludselig skal igang med at lave ballet eller yoga? Det er sådan hun har det.

 

Jeg synes du skal få noget undervisning således, at hun ikke få til vane at "stikke af" fra dig. Det vil blive farligt for dig og hende i længden. Gør noget nu.

 

Lige nu synes din hest at det hele er hårdt og lidt for meget. Så start roligt op og få hende gymnaticeret og få styr på dine egne signaler og få etableret hjælperne. Så skal I nok blive gode.

 

 

Af øveler kan jeg anbefale versade, den er grundlæggende for alt andet.


Lea Grove

Kommunikation er grundlaget for rytter og hest imellem

http://www.hesteinstituttet.dk

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  05-09-2014 05:41

Tusind tak for de gode råd

Så har vi noget vi skal i gang med kan jeg se

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider