Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Min hest vil ikke gå ind i sin boks
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 22:10

Hej ..

Jeg har for et par måneder siden købt en 4 års vallak, som jeg er rigtig glad for, han har været rigtig nem at have med at gøre, men da jeg så var på ferie her i sidste uge og min træner havde kalket stalden så de havde gået ude i to nætter, kunne min træner pludselig ikke få ham ind i sin boks, og da han ikke vil kæmpe med den når jeg ikke var der, har vi bare haft ham på døgnfold indtil jeg kom hjem igen.. men efter at have prøvet i næsten to timer både i morges og her til aften kan vi stadig ikke få ham ind i en boks ... Jeg er virkelig frustreret og kan virkelig ikke finde ud af hvad vi skal stille op..

 

Håber der er nogle der kunne have nogle ideer eller eventuelt har hørt om noget lignede før, har prøvet at google det men kan slet ikke finde noget om det..

Mvh. EB

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 10:25

måske prøve den at fortælle dig at den meget hellere vil være ude om natten end lukket inde?

Måske kunne den være ude døgnet rundt her i sommer, hvem ville ikke foretrække det

0
6
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 13:38

...prøve at træne den i små bidder af gangen.

Først skal den bare ind i stalden, godbid og ud igen, gentages til den er tryg ved at komme ind i stalden. Derefter tættere og tættere på boksen uden at lade den gå ind i boksen.

Når den villigt følger med hen til boksdøren så prøv at lokke den til at tage et skridt eller to ind i boksen, hele tiden skal du være i ro og ikke blive hidsig eller utålmodig.

Sørg for at det er rart i boksen, med foder og en hest i boksen ved siden af. Jeg tror at det er vigtigt at den ikke er alene i stalden når der trænes.

Det kan tage lidt tid på denne måde, men hesten skal hele tiden være i ro, tænk på at den er ung og vejret er heldigvis så godt at den ikke tager skade af et par nætter ude.

 

Mvh

Britt




Savnet er stort:


Lady Lianna 1984-2004

Magic 1996-2006

Cherie 1986-2009

Freja 1991- 2010

 

 

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kalket
Forfatter: 
Dato:  24-07-2014 00:04

Vi har også lige kalket/malet stald og min hest ville heller ikke ind i sin boks. Jeg tror egentlig, at det var fordi den var for "ren" og lugtede af maling og kalk i stedet for at lugte som den plejer... Utaknemmelige kræ, nu havde jeg knoklet for at lave hans boks fin og pæn til ham, og så ville han ikke ind i den!!

 

Normalt når jeg sætter ham på boks, trækker jeg ham bare hen til boksdøren, og lader ham gå ind selv, men jeg var nødt til at gå helt med ind i boksen sammen med ham i et par dage, til han havde vænnet sig til sit nye flotte logi.

Min er så en erfaren herre på 11 år, så det gik nok noget lettere med ham, end det nok vil med din unge - han er ung og du har kun haft ham i et par måneder, så der er sket meget i hans liv, så det kræver nok lidt tålmodighed at få ham ind i boksen igen.

 

Brug et par dage på at træne med ham som Lamagic beskriver det, så skal det nok komme


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er lyset
Forfatter: 
Dato:  24-07-2014 07:47

- sådan en stald bliver MEGET lys og det betyder faktisk at hesten ikke kan se en dyt når den skal ind i sådan en boks Mine gjorde det også da de stod i kalket stald og det holdt op så snart de var kommet ind og havde gnubbet sig en gang på væggene så de mistede det værste hvide skin


/Trine T =)

 

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!


What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider