Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Ny sadel
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 20:47

Det er mange år siden, at jeg har været ude og købe en ny dressursadel, så hvilket mærke og model er mest populær nu.

 

Den skal have god knæstøtte og være god at sidde i.

 

Hvad vil I foreslå?

 

Vh. Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 21:59

Jeg vil foreslå dig at finde dig en sadelmager, som kan finde nogle sadler, som passer hesten og dig.

 

Hvad vi andre har til vores hest og bagdele kan du ikke bruge til så meget. Heldigvis har de fleste ryttere også fundet ud af det, og jeg tænker med gru tilbage på dengang alle skulle ride i Kieffer Wien eller Windsor Elite bare fordi alle de andre gjorde det, og ikke tænkte på om bommens form passede hesten.


 

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 populær
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 22:54

Jeg har slet ikke en hest lige nu. Det er mere for at vide, hvad der er nutidens "kieffer wien" :o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nutidens Kieffer Wien
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 09:33

Det er nok Kentaur Elektra :)

Det er rigtig mange der har sådan en sadel. Det er en dejlig sadel at sidde i, og den koster omkring de 9000 fra ny af.. Så den ligger i en rimelig prisklasse. Det er en god sadel til pengene, og der er rigtig god støtte i sadlen :)

Ps. Jeg rider dog selv i en Kieffer Lusitano ;)


- Louise med den dejlige Lo'moone!

0
0
Svar på denne tråd
 
 google
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 15:29

Jeg må lige google den, for de "nye" mærker kender jeg slet ikke :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Populær
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 16:13

Tror også det er kentaur Elektra der er populær pt. Min veninde, som arbejder ved en Sadelmager, siger, at de ryger som varmt brød pt.

Jeg har lige byttet min kentaur til en kiefer Athen olympic, da jeg ikke følte, jeg kom ordentlig ned omkring hesten i kentaur'en.



Venlig hilsen Pia






0
0
Svar på denne tråd
 
 Albion...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2014 18:34

super fin sadel, men - igen, det kommer an på hest, rytter og pengepung.


0
0
Svar på denne tråd
 
 ang sadel
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 21:22

det kommer meget an på hvad du har råd til og hvordan din hest er bygget..

 

Jeg havde en isabel werth dressur sadel med cair (luftpuder) til min tidligere hoppe og var utrolig glad for det dybe sæde samt knæpuderne man kunne skifte..

 

Men den var desværre for lang til min nye hest så jeg måtte ud og investere i en ny sadel og der faldt valget på en kenn og masters.den mangler dog det dybe sæde som jeg af og til mangler men´må vente med en ny sadel til jeg engang bliver rig

 

men jeg har nu en Kentauer medea dressursadel til salg 16,5 som også er super med det dybe sæde og store knæpuder som elektraen men har som sagt 2 sadler og det er jo fråds med 2 sadler når man kun har en hyp..

 

ellers er der en albion dressur sadel som også har et dybt sæde.men den er ret dyr så det er ik en sadel som er inde for min rækkevidde(fik desværre sådan en stjålet efter at have fundet en brugt)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadel valg
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 18:00

Jeg har lige købt en (brugt) Passier Grand Gilbert Ekstra, den ligger godt på min hest (udvalgt og tilpasset af sadelmager) og jeg sidder rigtig godt i den.

 

Personligt kan jeg ikke døje de store knæpuder, mange sadler har i dag. Den sadel jeg har valgt har tilpas støtte til mig.

 

De fleste sadelmagere har et fint udvalg af brugte sadler, der er overkommelige i pris. Selv blandt de ellers dyre mærker.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider