Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Balance træning?
Forfatter: 
Dato:  18-03-2013 14:03

Hej

 

Kender i nogle gode balance øvelser? Rider en lille pony på 7år. Problemet er at hun ikke rigtig vil galoppere, da hun har en dårlig balance, og det skal der laves om på! Er allerede i gang med bomme som hun er rigtig god til. Håber i kan hjælpe

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  18-03-2013 14:06

Longetræning :)


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-03-2013 11:03

Som Sandra skriver er longetræning en god ting! Men det er vigtigt at den arbejder korrekt og ikke bare fiser afsted uden at bruge ryggen.

Når hun er ved at kunne finde balancen i longen, kan du evt. longere hende over travbomme..

Det har jeg gjort tidligere, ved heste der har haft svært ved at galoppere. Desuden har jeg lukket dem løs i ridehallen (min hal er ikke så stor), også løs longeret dem i galop derinde, da de så har langsiderne til at finde balancen i.. Derudover har jeg galopperet dem på tur, da min erfaring er at hvis de ikke først kan finde ud af at galoppere lige ud, er det helt håbløst.

 

Alle tre ting hjælper på balancen og galoptræningen.. men man skal huske at det ikke er noget der kommer fra den ene dag til den anden.. Balancen er noget der langsomt skal opbygges. :)

 


Stutteri Håbet - et dejligt sted at være

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2013 13:30

Longetræning.

 

Og så ride på tur og galoppere der. Heste har nemmere for at galoppere lige ud end at skulle gå rundt og rundt på en ridebane.

 

Det første år min pony skulle galoppere, var det kun på tur. Først når den var langsom nok og stabil ude, kunne hun holde til at galoppere på en bane. Det samme gør jeg med alle ungheste jeg tilrider. De har ikke muslker eller balance til at galoppere rundt på en ridebane.


Alltid med en

Appaloosa

 

Berta - Shetlænder/Islandshest hoppe 2003. Søger rytter

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012. Søger part

Staldplads til de to samt lejlighed til mig i Århus omegn søges

0
0
Svar på denne tråd
 
 taaakk
Forfatter: 
Dato:  19-03-2013 15:57

Ok, tak det vil jeg prøve:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-03-2013 16:35

Velbekomme!

Vend gerne tilbage hvis du fx har flere spørgsmål, og fremskridt! :)


Stutteri Håbet - et dejligt sted at være

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider