Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ang.At søge ned i longse.
Forfatter:  Tenna T (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  06-08-2012 13:11

Hej alle sammen.

Nu jeg læst mange gange,at en frieser skal søge ned med hovdet.Min er en frieser/Shire.Men har arvet bygningen og gangarterne fra frieseren.Men Men Men.

Hvordan lære jeg ham det.?

Han er 2år så det bliver kun 1gang om ugen max.

Håber i forstår hvad jeg mener,da jeg ikke kan huske hvad det hedder ;)

Gerne videoer og billeder af heste der gøre det?

Være gang han traver om det er i longse,ved siden af mig eller på marken er hovedet i sky. :S

KH.Tenna

17"Kombisadle sælges,skriv en sms vis i ville vide mere.

RIP.Daisy<3

Opstaldning søges tæt ved 9575.

0
0
Svar på denne tråd

Gammeldags chambon
Forfatter:  Zooropa (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  06-08-2012 13:27

Gammeldags chambon.

Jeg har snydt og brugt en gammeldags chambon til min 3 års unghest. Han havde været i tilridning da jeg købte ham og var blevet redet i ca 3 uger og så ikke så pæn ud i halsen :-/ Så jeg gav ham en måneds voksepause og er så startet op igen for 2-3 uger siden med longearbejde med en gammeldags chambon.

Fordelen ved denne chambon er at den ligger pres på nakken, når hesten tager hovedet op, men giver efter med det samme hesten sænker hovedet. Samtidig trækker den ikke næsen ind mod bringen, men hesten har fri mulighed for at ligge næsen hvor den helst vil over lod.

Chambon.jpg (håber billedet virker - det er nemlig ikke en elastik chambon du skal bruge ;-) )

Men jeg synes dette er et rigtig godt træningsredskab, jeg bruger den sammen med en kapsun og vil mene du sagtens kan bruge den i bare kapsunens ringe, så du ikke skal introducere din 2 års til bidet allerede nu ;-)

Med venlig hilsen

Zooropa - Anne

*** Impossible as they may seem
You've got to fight for every dream
'Cause who's to know which one you let go
Would have made you complete ***

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Dato:  06-08-2012 13:46

Ih mange tak,må heller se hvor jeg kan anskaffe mig sådan en henne :)

Ja god ide med en kapsun,ville ikke sætte noget fat i bidet i nu. Han får bidet på i kort tid,hvor jeg så har grimen udover.

Han har haft bid på 5gange nu.Det er ikke så ofte jeg gøre det.

Men hvor kan jeg køre en Champon henne? Og en kapsun?

Da jeg longser om i rebgrime eller normal grime nu.

Tak for hjælpen :)

Vis det kan hjælpe ville det jo være kanont :)

KH.Tenna

RIP.Daisy<3

0
0
Svar på denne tråd

kapsun
Dato:  06-08-2012 13:54

Jeg har købt min kapsun, hvor man også kan spænde et bid på, hos calevo.de

og jo-po og hooks har en chambon ... bemærk dog at du skal have den dyre model hos jo-po for at få remmen med, der går fra mellem forbenene og op til snoren :-)

Med venlig hilsen

Zooropa - Anne

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Dato:  06-08-2012 13:58

Tak skal du have :)

Altså denne her :www.hooks.dk/ product.aspx?productid...tOrder=ASC

KH.Tenna

RIP.Daisy<3

0
0
Svar på denne tråd

Chambon
Dato:  06-08-2012 16:29

Ja det er den :-)

Med venlig hilsen

Zooropa - Anne

0
0
Svar på denne tråd

Eponatv
Forfatter:  TanYa ♥Confekt♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  06-08-2012 21:37

Før du begynder med "hjælpemidler" ville jeg varmt anbefale dig Eponatv.dk. Der er rigtig mange gode videoer om hvordan du får hesten ned i longe, uden pres og unøvendige hjælpemidler. Din skal i det hele taget først træne den muskel op der holder ryggen og kan gå i den bæring der ønskes. Og det gør en chambong slet ikke...Den sætte hesten til at kæmpe lidt mod en punkt der er meget svært for den lige at bære sig selv.

Det er skide svært for for en unghest at gå i den ønskede bæring og det kræver meget "før" træning for den kan noglenlunde holde sig i den holdning...

Sys du skal overveje det istedet for at gribe til hjælpemidler...=)

Jeg har en 4-års der først nu gennem ligudretning og let bøjning samt almindelig let ridning er begyndt at kunne holde sig bare lidt i sin bæring.

Ellers ville jeg anbefale dig at læse lidt om hestens biomekanik hvor der står mere om de muskler der skal bære ryggen på hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Lige præcis
Forfatter:  jannej (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-08-2012 21:33

den gammeldags chambon er faktisk udemærket, hvis hesten render med hovedet i vejret, fordi den ikke får hesten til at spænde imod eller tage næsen bagud.

Sagde Janne

0
0
Svar på denne tråd

qwerty....
Forfatter:  LP-mor (Sanne) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-08-2012 23:01

Hm ... når den kun er 2 år.....

Jeg tænker på om du ikke kunne trække ham på ture, op og ned ad bakker er godt for ryg og bagdel. Skridt og trav over bomme får dem også til at se ned og tænke over benene.

Når den ikke er ældre ville jeg nok hellere forsøge andre træningsmetoder før jeg ville bruge chambon el.lign.

Men jeg har så ikke prøvet at stå med en undhest, så det er bare forslag herfra ;)

Mvh. Sanne

Ejer af Dolly - den røde kylling, AKA Den gamle dame, AKA Madammen, AKA Kræet.

Hysterisk DV på 5 øh 7 øh 20 år

0
0
Svar på denne tråd

Longering
Forfatter:  JulieF (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  11-08-2012 09:32

En tung karbinhage er mit nøgleord. Min tager hovedet ned, hvis han mærker bare en lille smule pres når han har hovedet oppe, tager han det automatisk ned. Han er blevet rigtig dygtig, og han gør det næsten også i galop nu.

Hilsen fra Julie Fog Møller

Det er ikke bidet der skal være blødere, men hånden...

0
0
Svar på denne tråd

TIng tager tid
Forfatter:  Mariha (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  11-08-2012 12:38

Jeg har ikke den store erfaring i ungheste, da det er den første jeg har lige nu, men vil dog alligevel dele mine observationer med jer.

Hun er 4 år i marts og har været redet on and off et års tid. Det samme gælder longering, som også har været trænet i et års tid, dog med pauser pga skævheder osv.

Hun har fortsat svært ved at slippe hovedet 100% i longen - jeg får som regel nogle fine runder når hun er ved at være træt, men ellers har hun også hovedet oppe. Hun er dog kommet rigtig godt med i skridten nu, og kan træde super fint og afslappet igennem med sænket hoved både i longe og i ridning.

Så min filosofi er altså at det tager tid at opbygge de muskler - jeg synes heller ikke en gammel dags chambon er så kritisk at bruge, men samtidig vil jeg vove den påstand at muskelopbygning bare tager tid, og så længe de ikke har muskler til at få ryggen op, så kan man heller ikke "tvinge" dem til det med hjælpetøjler.

Vh Maria

Med smuksakken Harmonie og dejlige Max

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo