Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ondt i måsen efter længere pause
Forfatter:  Sille ♥Masai og Crefi♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-07-2012 11:50

Ja som overskriften nok siger, så har jeg fået rigtig ondt i måsen efter jeg har holdt en længere pause fra ridningen.

Jeg kom til skade i Okt 2011 og påbegyndte stille og roligt min ridning i februar. Jeg trappede meget roligt op og red tilsidst normal dressur uden problemer.

Jeg fik grønt lys til at springe igen for 2 uger siden og gik der igang med at springe . Derfra er jeg begyndt at få frygteligt ondt i måsen. Det er mere specifikt mine sædebensknuder. Nu har jeg også begyndt at få ondt når jeg rider dressur, så jeg dårligt kan sidde ordentligt og faktisk har jeg også ondt, hvis jeg sidder på en almindelig stol. Det skal siges jeg ikke er så godt polstret, så det har nok noget med problemet at gøre

Er der nogle der har erfaret noget lignende? Evt råd og vejledning til hvordan jeg kommer over denne smerte? Nogle øvelser jeg kan gøre, for at træne min mås til at klare springningen også?

Håber der er en masse fantastiske HN'er der kan hjælpe mig

Vibekær Ridecenter

Opstaldning i Greve

Problemheste tages i ridning

Skønne Axion er til salg

Part søges til Walser

0
0
Svar på denne tråd

Ekstra polstring
Forfatter:  Jette (Forrest Fern) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-07-2012 13:07

Hej,

Jeg har selv i perioder døjet med ondt i måsen, og for mig var det en stor hjælp i disse perioder at sætte et sædeovertræk på sadlen. Jeg brugte et overtræk med tyk fleece, men man kan også få dem med gele eller lammeskind. Det virkede suverænt for mig, og efter en periode kunne jeg igen klare mig uden.

Nu har jeg ikke længere behov for hjælp - naturen (og en mand, der er lidt for god til at lave mad og bage kager) har udstyret mig med "lidt" mere polstring, så problemet er løst .

MVH

Jette

Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd

bare spis
Forfatter:  Cillebanditten (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-07-2012 15:33

Bare spis nogle flødeskumskager, så bliver du polstret ;)

(undskyld det useriøse svar :D)

Horses mirror you. They can't lie.

0
0
Svar på denne tråd

Cillebanditten!
Forfatter:  Anne Mikkelsen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-07-2012 19:10

Ha ha ha Cille .. Vidste bare med det samme at det var dig!!

- Anne Mikkelsen -

Heste er ikke mere skrøbelige end vi gør dem!

Stamtavlen afgører ikke hestens potentiale

- det gør rytterens dygtighed!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter:  Mia *Hector* (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-07-2012 23:00

Det kunne godt lyde som om, at du har 'vippet' dit bækken frem efter din pause :-)

Det bevirker (hvis det er det), at du også får lidt mere svaj i ryggen - men prøv at sæt dig på en stol, og læg hænderne under dine baller. Så kan du med garanti mærke sædebenene ret kraftigt.

Prøv så at vip bækkenet tilbage - altså 'hive' skambenet op mod næsen. Du skal ikke runde ryggen eller lign - men du gør din lænd længere - forstår du hvad jeg mener?

Så vil du mærke, at presset fra sædebenene bliver mindre, for du kommer om at sidde på den del af dem, der er længere.

Sædebenene er 'kantede', og det giver ret stor forskel at få sat sig ordentligt på dem - forskel på ondt i rumpen og ej (foruden at hesten også mærker enten to små skarpe punkter i ryggen, eller en blødere fordeling af vægten :) )

Prøv det, og så kræver det noget øvelse - og træning ikke mindst - at få det implementeret fra hesteryggen (der vil psoasmusklen nemlig hive i den modsatte retning, og det er nok den, der er blevet 'stram')

At any street corner the feeling of absurdity can strike any man in the face.

0
0
Svar på denne tråd

Lyder som..
Forfatter:  Dressur 50plus (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  11-07-2012 09:07

du kunne have ondt i muskeltilhæftningen. Jeg ved ikke hvad det hedder, men prøv at tænke på at varme den store muskel bag på låret op og strække forsigtigt ud bagefter. Mias bud lyder også fint..

0
0
Svar på denne tråd

123465
Forfatter:  Marlene ♥Agnes♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  11-07-2012 12:44

Mias råd lyder rigtig godt og seriøst - selvom jeg ikke helt er med på, hvad psoasmusklen er...

På trods af god polstring, har jeg også oplevet, at det kan gøre ondt bagi, at komme igang med ridning igen. Der er bare nogle muskler, man ikke bruger til ret meget andet! For mig hjalp det at have en af de der store gymnastikbolde, som man kan sidde på. Så kan man lige så stille styre sit bækken rundt i forskellige positioner, så man får brugt alle musklerne. En sidegevinst (for mig) er, at det også gavner balancen. Boldene fås for under 100,- f.eks. i Harald Nyborg.

Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter:  Sille ♥Masai og Crefi♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  15-07-2012 09:51

Mange tak for jeres mange gode svar. Er specielt vild med den med flødekagerne ;)

Jeg har tidligere været ret svajrygget og været vant til at ride sådan, men da jeg har brækket 4 af mine 5 lændehvivler, er jeg blevet rettet noget ud.

Mia*Hector*- jeg prøvede det du sagde med stolen og det var rigtig godt. Der hvor jeg har ondt er faktisk det "modsatte" af hvad du mener, men metoden var genial :D. Min mås er åbentbart vant til belastningen fra et kippet bækken og skal nu vænne sig til at få vægt på fra et "korrekt" bækken.

Vibekær Ridecenter

Opstaldning i Greve

Problemheste tages i ridning

Skønne Axion er til salg

Part søges til Walser

0
0
Svar på denne tråd

Lige en øvelse mere
Forfatter:  Tina Mo (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  16-07-2012 10:50

Jeg har en kanon god øvelse til at strække de muskler, der går fra ryggen ned gennem bækkenet og hæfter i låret. Ved at få dem strakt vil du få en større fleksibilitet i lænden, men det kræver en hjælper.

Lig på ryggen på et højt bord med bagdelen næsten ude over kanten. Træk det ene ben op til brystkassen ved at holde om det med begge arme. Det andet ben lader du hænge løst ned af bordet. Din hjælper skal nu presse let ned på det ben og holde trykket - derefter skal du presse benet opad - altså imod din hjælpers hånd. Din hjælper skal forsøge at holde din ben samme sted og du skal få den opad. Hold presset så længe du kan og fortsæt naturligvis med det andet ben. Gør gerne øvelsen 2 gange for hvert ben.

Håber dette sammen med de andre øvelser kan hjælpe dig.

Mvh

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo