Jeg står i en fortvivlet situation, at jeg skal flytte min hest til Århus om godt og vel en måned, hvilket betyder = trailerkørsel !!! 
Problemet er ikke så meget det, at få hende OP i traileren - jeg har øvet det meget - nu er det godt nok ved at være noget tid siden - men sidst var der ingen problemer overhovedet. Hun kunne fint sendes op, også uden, at jeg behøvede at gå med. Nej, problemet er faktisk mere selve kørslen.... Foruden mange mindre øvelses-ture, har jeg kørt en længere tur med hende på ca. 30 min, hvilket ikke var nogen speciel god oplevelse! Selvom hun havde en hest med, stod hun vildt uroligt, og da vi ankom var hun fuldstændig svedig!! 
Så nu tænker jeg jo ÅH NEJ. En tur til Århus kommer til at tage over 2 timer, og her får hun altså ingen selskabshest med. Jeg skal op og studere, så der er ikke noget at gøre, hun SKAL simpelthen derop.
Men nu er jeg jo begyndt at tænke på, hvordan jeg kan gøre den her oplevelse for hende så rar, som overhovedet muligt. Det mest hensigtsmæssige ville selvfølgelig være at træne hende i kørslen, men for det første ved jeg, at det vil komme til at tage evigheder, for det andet er det dyrt at leje en trailer i så lang tid, og for det tredje så kan jeg ikke selv køre, hvilket betyder, at det er mine forældre, der skal træde til, og det kan jeg bare heller ikke rigtig bede dem om. 
SÅ: Jeg har tænkt over ideen at få en hestelastbil til at komme og hente hende. Har hørt, at det skulle være væsentlig bedre og mindre larmende for hesten at køre i, plus en lastbil ligger bedre på vejen?
Jeg har også tænkt på, om jeg skulle ringe til dyrlægen, og høre, om man kan få et eller andet beroligende til hende under kørslen? Normalt er jeg SLET ikke fortaler for nogen former for doping af heste, men jeg tænker, at hvis det kan gøre, at hun ikke flejner en kriger inde i den trailer, og dermed gøre oplevelsen mere behagelig, så er jeg næsten villig til det! 
Håber på nogle gode råd!!