Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

dressur i skoven
Forfatter:  love you ♥sussie og prins♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  28-06-2012 08:22

hej

da jeg ikke har mulighed for at ride på bane rider jeg meget i skoven med min part. men regner med at skulle starte stævner i dressur når vi er klar til det og har en bane vi kan øve på.

men jeg har to skove lige i baghaven som vi kan ride i, og der var en gang en der sagde til mig at man sagtens kan ride dressur i skoven.

derfor er mit spørgsmål, kan man virkelig ride dressur i skoven? og hvilke øvelser kan man ride? (ved godt at dressur ikke kun handler om at kunne ride øvelser, men om men også om holdning og bæring etc.)

vi pusler allerede med noget galop da hun ikke rigtigt har været brugt til ridning før.

Søger Fritidsjob.

gør livet til en fest :) rid fjordhest.

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum ..
Forfatter:  Anne Mikkelsen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  28-06-2012 10:35

Du kan skam lave ALLE øvelser i skoven! Det er bare et spørgsmål om at se mulighederne på det sted man netop rider på ..

- Anne Mikkelsen -

Heste er ikke mere skrøbelige end vi gør dem!

Stamtavlen afgører ikke hestens potentiale

- det gør rytterens dygtighed!

0
0
Svar på denne tråd

Dressur
Forfatter:  Jette (Forrest Fern) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  28-06-2012 10:58

Hej,

Jeg har i tidligere tider været henvist til at bruge vej og sti (og skov) til at træne mine heste og gør det da stadig væk, da jeg betragter ethvert øjeblik jeg sidder på hesten som en form for træning - min nuværende hest er et skravl, der meget nemt belaster sig forkert, så jeg prøver at holde hende afbalanceret altid.

Jeg bruger f.eks. versader og traversader - på småveje uden trafik zig-zag traversader (kunne også være schenkelvigning) over vejen, i skoven på lige spor. Halve parader, temposkift, parader, tilbagetrædning, forpartsvending, halvpirouetter, galopanspring til skiftende sider o.s.v.

Samlede gangarter på ujævne strækninger, friere gangarter på god bund, langsomt tempo ned ad bakke, friskere tempo op ad bakke, et lille spring i ny og næ, hvis der er væltet et træ o.s.v.

Der er masser af muligheder - kun fantasien sætter grænser. Og så får du en dejlig bonus oven i købet: Terrænridningen giver hesten en suveræn kondi i forhold til at ride i sandkasse .

MVH

Jette

Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd

helt enig med Jette
Forfatter:  khj (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  28-06-2012 15:19

sus i bare afsted og nyd turen. Det giver også en dejlig naturlig energi til hesten. sikke nogle fri trav der kan komme ud af en skovsti

Mærke babytøj sælges.wheat, H.J.O.T.H og Esprit. Se min præs

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo