Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Gå til bidet,-
Forfatter:  sannek98 ♥pony♥ (Skriv besked)
Dato:  23-06-2012 12:47

hej.

jeg vill gerne have lidt hjælp til min lille hvide pony.

den vil gerne slippe for at gå til biden og jeg er ved at være godt træt af at ride med hjælpetøjler.

jeg vil gerne læse nogle kommentare;-)

0
0
Svar på denne tråd

aaaaaaaaaaa
Forfatter:  NRH (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-06-2012 12:56

For det første synes jeg som udgangspunkt ikke man skal ride med hjælpetøjler, de gør for det meste alt andet end at hjælpe.

For det andet, så er det for mig ikke vigtigt om hesten går til bidet eller ej, først og fremmest skal man kunne styre dens tempo og ride den på stor volte uden problemer - og faktisk for forholdsvist løse tøjler, uden den løber. Og det er selvfølgelig altid vigtigt at ride med en let og rolig hånd, for vi andre ville jo heller ikke bryde os om at have et uroligt bid i munden ;) Målet er derfor at man har så lidt vægt i tøjlen, så man faktisk kun har vægten af biddet i hånden, det er både rarere for hesten, men det er så sandelig også rarere for rytteren :)

Det er i hvert fald min overbevisning, håber du kan bruge det til noget.

0
0
Svar på denne tråd

svært at hjælpe
Forfatter:  greatpineimage (Skriv besked)
Dato:  23-06-2012 14:18

ud fra de få oplysninger du giver. Men det lyder som om du skal have noget undervisning, så du kan lære hvordan man gør uden at bruge hjælpetøjler, som er noget fa.... har skabt.

Lil Chief No White

født d. 21. maj, 2008. Quarter Horse Gelding
Far: Satchmo Design
Mor: Great Shawnee Pine

0
0
Svar på denne tråd

Til biddet?
Forfatter:  NinA (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-06-2012 15:25

give NRH ret (y) :-)

Nu ved vi jo ikke, hvad du mener, men du skal ikke gå efter at få bøjet nakken på hesten - det er ikke at 'gå til biddet' :-(

Rigtig mange rider desværre sådan. Det ligner måske lidt, at hesten går til biddet, men det er ikke sådan, det er.

Kan du lægge et billede ind, så vi kan se problemet? :-)

:-) fra NinA

Læs teksten i dressurfordringerne grundigt (y) :-)

(men spring billederne over)

Dressursadel Windsor fit 4 (bred), 17 tommer sælges: 2.500 kr (hesten er blevet endnu bredere :-D )

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter:  Comino (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-06-2012 15:59

Er du en trold, TS?

Hvis ikke, har vi nok brug for flere oplysninger om dig og pony foer vi kan hjaelpe.

[S]he doth nothing but talk of h[er] horse.

The Merchant of Venice (I.ii.10)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo