Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Min pony vil ikke galoper.
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 09:33

Min pony har forstrukket en muskel i ryggen, nede ved krydset og min kiroprakter siger at vi skal lave noget galop træning i hårdt sand, fordi han ikke rigtig har så mange muskler der.

Men min pony vil bare ikke gå i galop, så det er ret svært at træne ham i galopen..

Er der nogen der har nogle ideer til hvordan jeg kan få ham til at galoper ?

0
0
Svar på denne tråd

ang. galop
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 15:23

Hvad med at sætte launcheringssystem på ponyen og få den i galop der. God træning til din ponys.

0
0
Svar på denne tråd

Kan du
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 15:26

måske ride i skoven eller på en tur og galoppere der?

Det er ikke helt let at longere godt (hvis det er det, ovenstående mener?), så jeg ville hellere ride den :-)

:-) fra NinA

Læs teksten i dressurfordringerne grundigt (y) :-)

(men spring billederne over)

Dressursadel Windsor fit 4 (bred), 17 tommer sælges: 2.500 kr (hesten er blevet endnu bredere :-D )

0
0
Svar på denne tråd

galoper
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 13:09

Jeg har prøvet at få ham til at galoper i longen, men han traver bare hurtigere.

Kan jeg godt ride ham, når han har forstrukket en muskel nede ved lænden ?

0
0
Svar på denne tråd

Jamen mente
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 14:27

dyrlægen at du skulle longere ham i galop, så han kunne komme sig?

Eller mente dyrlægen måske, at når han har fået det bedre, skulle du ride ham i galop på hårdt sand?

Det er lidt svært at gennemskue ;-)

Dressursadel Windsor fit 4 (bred), 17 tommer sælges: 2.500 kr (hesten er blevet endnu bredere :-D )

0
0
Svar på denne tråd

galopere
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 19:38

Hun sagde at jeg kunne longere ham i tungt sand i galop eller have et stykke på ca. 150 m. og galoper frem og tilbage.

Hun sagde at det er fordi han skal have flere muskler, at det er derfor han har forstrukket/overanstrengt sin muskel i lænden.

0
0
Svar på denne tråd

Tror du skal
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 20:41

tage en extra snak med den der behandler din hest, for at ride/longere i tungt sand belaster mere end det styrker noget som helst, og lyder altså ikke som en god løsning.

Er du sikker på du ikke har misforstået noget der er blevet sagt?

Held og lykke med genoptræningen.

Mvh Sarah

Træning og undervisning:

HMS, arbejde fra jorden, samlet ridning for løs tøjle og trailerlæsning

Palomino hoppe på 5 år sælges,mf.

Bedækning tilbydes v rød pony, blis og 4 sokker,lys man/hale.

0
0
Svar på denne tråd

I det første
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 00:52

indlæg skriver du 'i hårdt sand' - og nu skriver du 'i tungt sand' ?:-)

Jeg oplever 'hårdt sand', som det sand der ligger på stranden helt nede ved vandet - mens 'tungt sand' er som det sand, der er længere oppe på stranden væk fra vandet. Den slags sand skal hesten være meget veltrænet for at kunne gå i 8-)

Måske har dyrlægen i virkeligheden ikke så meget forstand på heste-træning?

Det lyder da ret vildt at ville galoppere en hest, der har forstrukket en muskel. Og så i tungt sand

0
0
Svar på denne tråd

medmindre...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2012 07:12

Medmindre hesten har været i toptræning og vant til alle typer underlag, også tungt sand, er det ikke der, man starter (i sand).

Vil den slet ikke i galop, eller er det bare svært for den?

Har den altid haft svært ved galop?

Jeg har en, som altid har haft svært ved galop, og det hjælper ikke at de traver hurtigere, min har sværere ved at springe an så, det eneste der er "godt" ved den metode er, at man tvinger hesten til at springe an. Ligesom da jeg red skovtur med en travhest, og min hest blev nødsaget til at sætte i galop for at følge med.

Ja - hvad med at følge efter en anden på skovtur? Så plejer de at gøre det. Eller på banen. De bliver tit "smittet" af det, hvis de andre sætter i trav eller galop.

Hvis den altid har haft det sådan, ville jeg overveje, om der er noget galt med den. Min er generelt skruet forkert sammen, hun "låser" i hofterne, som sidder lavt og udstående, og kan derfor kun galopere som en jordfiser. Gerne hurtigt og helst på forparten. :)

Men hvis de gør det på folden, er der håb endnu, det er bare sværere under rytter. Så kan du bruge timing, hvis du får den i galop, og den går ned i trav, sætter du den i galop med det samme, hvis den får pauser, kan den regne det som "belønning" (Mclean), altså den lærer, den kun skal galopere kort tid, og forvirret.

Det, de gør gentagne gange, er det, de lærer.

Massage briks, tarsus, til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider