Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Bid, der ikke virker på laderne?
Forfatter:  Glossi (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  06-06-2012 15:56

Jeg havde tandlæge ude til min hest idag, og hun sagde en masse interessante ting om hans mund. Jeg fandt ud af - som jeg også havde en mistanke om - at hans mund ikke rigtig er bygget til bid, der virker på laderne. Han havde en form for knogleforandring der, som et bid ville genere.

Derfor foreslog hun, at jeg fandt noget, der ikke virkede på laderne, men i stedet tungen - måske en stang.

Vi ligger og rider dressur på LA-niveau, og skal IKKE op på en kandar endnu. Jeg er lidt ude i et udelt gummibid måske, men jeg vil rigtig gerne høre, om I har nogle ideer.

Jeg har ikke så meget forstand på de rigtige stangbid med stænger, er der nogen typer, der ikke kræver to tøjer?

.. Sacha

Og verdens bedste DV-vallak, Charmetrold! <3

"De bedste jurister er dem, der fester mest, drikker mest og har det sjovest!!" - citat fra vores skønne tutor første dag på jura

0
0
Svar på denne tråd

kkkkkkkkkkkk
Forfatter:  Sandra ♥Cashew♥ (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  06-06-2012 15:59

Hvad med sådan en fætter her:

Billede

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

123456
Dato:  06-06-2012 16:01

Ja, det har jeg også overvejet - at ringene ligger fast som et muffebid, bevirker det ikke bare, at det ligger mere roligt i munden?

.. Sacha

"De bedste jurister er dem, der fester mest, drikker mest og har det sjovest!!" - citat fra vores skønne tutor første dag på jura

0
0
Svar på denne tråd

Baucher bid
Forfatter:  Mariha (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  06-06-2012 17:46

Du kan også overveje et Baucher bid - der er ophæng, hvilket gør at biddet ikke hviler på laderne. Måske det kan hjælpe.

horsylineshop.dk/oscommerce_st/ catalog/baucher-snaffle-600293-p- 625.html

Vh Maria

Med smuksakken Harmonie og dejlige Max

0
0
Svar på denne tråd

Mariha:
Dato:  06-06-2012 18:22

Mariha: Det ser lidt specielt ud, jeg kender slet ikke til den type bid. Har du evt. et billede af det i brug? Jeg kan godt umiddelbart se, at effekten ville være god, teoretisk set, i hvert fald. :)

.. Sacha

0
0
Svar på denne tråd

Baucher-bid
Forfatter:  Lillefix (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  06-06-2012 20:22

Jeg bruger et Baucher-bid på min pony. Det funger rigtig godt på ham og giver ham især den stabilitet i munden han har brug for.

Håber det er til at se det på biledet. Tag dig ikke af næsebåndet - det var en anelse for lille, så det sidder ikke helt optimalt :)

Billede

Mvh Katrine

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddd
Dato:  06-06-2012 20:50

Nogle heste synes at baucher biddet ligger for "stabilt" i hestens mund og andre synes de er gode for dem.

Det bid jeg viser er et muffebid og giver stabilitet jo.

Tror du må prøve at låne nogen bid og prøve dem på din hest? Fx prøve at finde et baucher bid og også sådan et jeg viser for at se hvad der fungere på din hyp :)

Min skal nemlig have fuldstædig ro i munden og ville fungere på et baucherbid. Mens en anden hest jeg kender slet ikke kan klare at det ligger "for stabilt" :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Bidjungle
Dato:  07-06-2012 15:36

Hvor er det godt, man har hestenettet. :)

Jo, det ville helt sikkert være mest optimalt at få lov at låne først - ellers kan man jo snildt købe sig fattig i bid, som hesten alligevel ikke går godt på.

Men jeg kunne egentlig godt forestille mig, at han har brugt for, at det ikke ligger så stabilt. Red en overgang med et full-cheek, og det var han ikke tosset med.

.. Sacha

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffff
Dato:  07-06-2012 15:47

Så vil jeg helt klart anbefale dig at prøve det udelte muffebid. Eller prøve at få fat i et udelt trensebid evt hvis din hest tidl. har gået godt med trensebid med løse ringe :)

Held og lykke med bidjagten.

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Stangbid
Forfatter:  Cat *May Ray* (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  07-06-2012 16:30

For lige at få definitionerne på plads, er et stangbid ikke nødvendigvis et bid med vægtstangseffekt som f.eks. kandar. Et stangbid, er bare et udelt bid, som det Sandra f.eks. viser.

Så du behøver absolut ikke skulle ud i flere tøjler, for at ride med stang :-)

Du kan evt. undersøge om Christina Suntum Sørensen kommer i dit område - der er mulighed for at prøve en masse forskellige bid...

http://www.bidtilpasning.dk

- Cat -

Under uddannelse til BBH Basis Instruktør

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ikke et
Forfatter:  Sine (Aslan) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  07-06-2012 18:05

bud, men måtte lige kommentere - sikker en spændende side, du linker til Cat! Jeg får helt lyst til at købe bogen, og jeg har ikke engang hest i øjeblikket

Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter:  Vassen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  08-06-2012 14:31

Et bid med ophæng, som et Baucher bid eller et Myler bid med D-ringe med hooks med et mundstykke der passer ti ldin hests munds anatomi. Begge er godkendt af dressurudvalget under DRF.

Jeg har haft Dyrlæge Christina Suntum ude fra www.hestemund.dk til en bidtilpasning og endte med et Myler MB33 med D-ringe med hooks fordi jeg også har en hest der ikke kan med bid der hviler/ virker på laderne. Det var alle pengene værd og det var absolut et bid jeg ellers ville være gået udenom, da der er ret meget tungefrihed. Men det var det der passede bedst til min hests mund.

Mit bid+mundstykke er også godkendt af DRFs dressurudvalg.

Med de venligste hilsner

Malou - Nu med ny Grå Hest

Hestefotograf; til minde om, til salg, til hygge, bare til...

www.graaphotography.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo