Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Ridning med rebgrime?
Forfatter:  Linn 1 (Skriv besked)
Dato:  31-05-2012 16:04

Hej alle :-).

Jeg har været så heldig at få min første hest I DAG!

Jeg elsker hende allerede så højt. Hun er en rød islænder med sort magn.

Jeg har dog et spørgsmål vedr. rebgrimer. Jeg har overvejet meget at anskaffe mig en rebgrime og tøjler. Jeg har dog set at nogle også bare rider med et træktov eller ligende i grimen.

Mit spørgsmål er så.. Hvordan sætter man det tov fast? Mig bekendt er der jo kun et hul i grimen, under hestens hoved, og du kan jo ikke styre kun med ét reb?

Nogle der har en løsning på min undring? :-)

Ridning er ikke bare en sport. Det er en lille del af livets største lykke..

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor ....
Forfatter:  Lise Andersen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-05-2012 22:05

.... i alverden vil du ride med en rebgrime? Den er slet ikke skabt til ridning, og du har ikke en chance hvis hesten løber løbsk!

Hvis du vil ride uden bid, er der mange andre muligheder, såsom hackamore, ridekapsun og andre bidløse trenser :-)

Mange hilsner fra

Lise Andersen

www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd

Jeg rider en gang imellem
Forfatter:  Ditte *pichu* (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  01-06-2012 05:28

med rebgrime, som afveksling.. Der sætter jeg tøjler/tov i hullet, hvor træktovet normalt skal sidde og jeg har ingen problemer med at styre...

0
0
Svar på denne tråd

jeg rider også
Forfatter:  Tina ♣Colonels fancy zipperb (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  01-06-2012 07:04

min unghest med rebgrime og jeg sætte bare tøjlerne i ude ved knuderne (der er sådan nogle karabinhager der er i enden af tøjlen (western))..

ellers rider jeg hende i en bosal som er bundet ned ender kæben og der kræver det en hest der er meget lydig for benene :-D..

Tina

At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

0
0
Svar på denne tråd

asdfgghhhj
Forfatter:  hesteglad ♥emma♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  01-06-2012 07:13

Altså der er også to huller i siderne hvor du kan sætte træktovet på, men jeg syntes ikke at du skal ride med træktov men bare med tøjler. Hvis du ellers mener at du godt kan styre den syntes jeg at du kan ride med rebgrime også styrer med almindelige tøjler.

0
0
Svar på denne tråd

Ridning i rebgrime
Forfatter:  ciller (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  01-06-2012 11:00

Hej Linn :-)

Man kan sagtens bruge en rebgrime til hygge-ridning og skovture, det fungerer de fint til.

Du skal blot huske, at det kræver meget træning at nå dertil hvor man nemt kan styre hesten forsvarligt rundt med grimen. Det er ikke noget man bare lige skal kaste sig ud i, uden forberedelse, da det så hurtigt kan blive ret farligt

Du kan købe rebgrimer der er designet til at ride med, se www.shop4horses.dk/shop/hackamore- modern-214p.html

De sælges i alle størrelser og farver, og der er monteret tøjler.

Men find en underviser der har forstand på ridningen i rebgrimen, eller deltag på nogle kurser, inden du kaster dig ud i ridningen

Adfærdstræning, trailertræning,

beskæring tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo