Fra DRFs reglement s. 6-7.
212.1. Generelt
Ved dressurstævner må heste og ponyer efter ankomst til stævnepladsen kun rides af rytteren selv. I dressur må hver hest/pony kun startes i
D R E S SUR 2012
Side 7 af 48
www. r ideforbund.dk
?
konkurrencer af samme eller to på hinanden følgende sværhedsgrader ved samme stævne.
§ Overtrædelse af dette forbud medfører diskvalifikation.
212.2. Hestens/
Jeg læser det som, at hesten må starte to klasser i samme sværhedsgrad ELLER i to sværhedsgrader lige efter hinanden eks. 0 og 1 eller 1 og 2 osv. (det er det jeg og ejeren af min hest gør) Den må ikke starte sværhedsgrad 0 og 3. Da jeres klasser er hhv. grad 0 og 1 så ser jeg ikke noget problem. I må dog kun starte én klasse hver pr dag.
Så også lige at hesten faktisk må starte 4 gange på en dag til klubstævner så længe det ikke er over grad 0, en ekvipage må dog kun starte 2 klasser pr dag:
212.2. Hestens/ponyens antal starter pr. dag
Heste: Max. 2 starter pr. dag. Ponyer: Max. 2 starter pr. dag. Ved B-stævner max. 1 start pr. dag. E- og D-stævner og E- og D-klasser: En hest/pony må have 4 starter pr. dag, så længe ingen starter er over sværhedsgrad 0.
212.3. Ekvipagens antal starter pr. dag
Heste: Max. 2 starter pr. dag. Ponyer: Max. 2 starter pr. dag. Ved B-stævner dog max. 1 start pr. dag.
Diana