Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Det at få ny hest
Forfatter: 
Dato:  12-03-2003 12:28
Hej

Jeg har lige købt mig en ny hest og med den kommer der jo også forskellige ridemæssige begyndervanskeligheder.

Vi er gået igang fra bunden og rider ca. en halv times tid her i starten til konditionen er nået op på et niveau vi begge kan holde til.
Hestens kondi er dog bedre end min ;-)

Jeg har været så heldig at få en hest, som er korrekt grundredet og derfor straffer den mine fejl og belønner mig når jeg gør det rigtigt.

Det jeg dog gerne vil høre andres erfaringer med er, hvor længe der går før ganascherne igen bliver smidige?
Hesten går fint til bidet, men mangler lidt det at give godt efter i paraderne og falde på plads :-) .
Hesten er en anelse stiv i højre side, men vi arbejder på sagen (den har ikke været brugt det store her i vinter).

Hilsen
Britta

8-)Heste er flokdyr og rytteren er lederen 8-)
Strategos Corner
Pivgrillen
0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  12-03-2003 12:50
britta det er da dejligt at du har fået dig en hest.

nogle heste har ikke plads til at gå ind og give det sidste efter.

ellers vil jeg tro at det bare er et spørgsmål om tid inden i har det sidste med.

endnu engang tillykke

berit
at sætte sin ven på prøve er
det samme som gerne at ville
af med ham.
G.E.Lessing
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  12-03-2003 13:39
Hej Britta!

Tillykke med hesten. Er bare nysgerrig, hvem er den efter, alder o.s.v.

Pøj, pøj med hende....Dorte

Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hoppe
Forfatter: 
Dato:  13-03-2003 22:20
Hej Dorte

Takker.

Scarlet bliver 9 d.16/5 og er uden papirer.
Hun er grundredet siden tilridningen og har haft samme ejer de sidste 6 år, altså siden tilridningen.
Mogens har tilredet hende i sin tid og haft med hende at gøre siden.
Hun har dog stået stille det meste af vinteren grundet at ejeren kun havde adgang til en udendørsbane, og manglende tid.
Hun kan øvelserne til M-klasserne, men lige i øjeblikket lærer vi hinanden at kende og arbejder med ligeudretningen. Hun er lidt stiv i højre side grundet pausen, men har ellers en gang over middel med et langt svæv. Derfor skal hun have et langt drev og det er ikke helt på plads endnu, da jeg jo ikke har redet i 3/4 år. Min kondi er da heller ikke at prale af.
Derfor rider jeg også kun en halv time i alt.

Eftergivenheden bliver bedre dag for dag og hun er meget stabil og god til at koncentrere sig i dressuren.
Hun staffer promte rytterfejl, men går også korrekt ved den rigtige hjælp. Så hun er guld værd som lærehest og har et sind som jeg aldrig har oplevet tidligere. Hun er bare så mild og lægger aldrig ørene undtaget, hvis andre heste kommer hende for nær. Man er vel en dame. Hun skal derfor også have en meget nænsom omgang og kan ikke lide bratte bevægelser.

Havde håbet på flere kommentarer til et, synes jeg, vigtigt emne, men bedre held næste gang.

Hilsen
Britta
8-)Heste er flokdyr og rytteren er lederen 8-)
Strategos Corner
Pivgrillen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke med de ny hest
Forfatter: 
Dato:  14-03-2003 11:31
Hej Britta

Endnu engang tillykke med hesten..

Jeg syntes at det er flot at den ikke er mere stiv i ridningen hvis den har stået hele vinteren, det er noget jeg ville have regnet med efter så lang pause, så det går garanteret også hurtigt væk .

Men men - har du fået tjekket bisserne?? - det kunne jo også være en mulighed??
Hestehilsner fra

Susanne BS
0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  15-03-2003 22:11
Srtatego!!!!
Hva' er det for en gammel grim hest du har fået fat i.
Hilsen Mogens
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilykke!
Forfatter: 
Dato:  16-03-2003 08:30
Mange gange tilykke med hesten!

Jeg har også haft en hest (okay det var en pony), der hed Scarlet.

Venlig hilsen Stine


Vi elsker fordi han elskede os først.
1. Johannesbrev 19, A

præsentation
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider