Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 eksempel på hvor galt det kan gå
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 16:52

Jeg vil gerne give et eksempel på, hvor galt det kan gå, når man som os er novicer, hvad ridningen angår.


Vi fik allerede da Daimler var 3 år ham igang under sin første rytter og med en glimrende træner. Han vandt en klasse ved Welsh-ponyens dag i Give i 2006.


Desværre ønskede rytteren at prøve kræfter med stor hest istedet, så vi ledte efter en anden, som vi kørte til træning en gang om ugen. Efter nogen tid begyndte Daimler at slå fra, hvorfor den ny træner bad om at få ham over til en af sine rutinerede ryttere.


Desværre gik han i stykker - hans ryg var så hård som træ at banke på, og den stod i facon som et S. Det betød mange mange behandlinger hos kiropraktor, dyrlæge, bevægelsesterapeut og løsgørende ridning.


Han har nu været hjemme hos os i et år og Sophie på 11 år er begyndt at få undervisning på ham. Hun er her fotograferet ved et elevstævne:


en måned senere begyndte han igen at være små-uartig. Så fik jeg tilfældigvis kontakt til sadelmager Claudia Scholz, som sagde at sadlen var alt for stor - den er en 16" lavet til en hest forklarede hun - Han skal have en 16" lavet til pony. Hun fortsatte med at mærke på ham, og konstaterede at han havde stort set alle de symptomer, som Lene Jacobsen exam. tierphysioterapeut, kraniosakralterapeut for dyr og manuel terapeut for heste taler om. Hende skal I først og fremmest have fat i... Det har vi nu haft.


Inden hun kom havde vi fået alle vore dyr i ridning tjekket af hestetandplejer Glenn Espensen, Allingåbro, hvilket hun sagde, var en stor fordel, for så kunne hun gå i gang.


Se bare hvor dejlig Daimler ser ud nu


Nu glæder vi os til at modtage den ny sadel vi har købt af Claudia en SILHOUETTE 16'


Den skulle være skræddesyet til Daimler, så mon ikke han nu kommer rigtigt igang?


Hans søn har fået tjekket tænder og sadel inden han blev sendt til rytter - det er hvad vi har lært af denne historie.


Venlig hilsen


Ane


Stutteri Stillebækken

avler wpbr på europas bedste blodlinier

avler i welsh-regi for at opnå størst mulig frihed



www.stutteri-stillebaekken.dk


www.stutteri-stillebaekken.dk/ picture.aspx

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man lærer af sine fejl
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 20:39

Trist at det skulle gå sådan, men dejligt at I har fået behandlet ham.


Heldigvis bliver man klog af skade og lærer af sine fejl. Vi kommer alle sammen til at begå fejl med de kære dyr, men så længe vi bliver klogere og ikke laver samme fejl igen, så er vi efter min mening kommet et godt stykke videre.


Han ser super dejligt ud - held og lykke med ham.


Vh Maria


Nu med et stk. barfodshest i løsdrift


Og min lille Ballerina baby

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider