Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 AV Av av
Forfatter: 
Dato:  06-08-2010 12:12

Har fået et smæld i lysken, kan slet ikke klemme benene sammen, kan godt føre benet udad og opad ? er der nogen der har prøvet det?

Har godt haft en smerte på den ene side af skambenet, men tænkte ik vidre over det, så red jeg en rask galop, hvor min vallak stoppede brat, SMÆLD og en stærk smerte.. skete igår, har haft is på.


Elsker dressur når det bliver en kunst! Rider i Spalding dressursadel :))

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder
Forfatter: 
Dato:  06-08-2010 13:09


...umiddelbart som om, at du har fået en fibersprængning i en af de muskler (adductor-muskler), der fører benet indad (altså ind mod det andet ben). Det kan være i adductor brevis, adductor longus, adductor magnus, gracilis eller pectineus.

Det er svært umiddelbart at sige præcist hvilken af dem, når jeg ikke lige har "fingrene i dig".


Du kan se musklerne her:





Hilsen Linda.




Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Linda
Forfatter: 
Dato:  06-08-2010 15:29

Jeg tror måske det er adductor brevis ud fra tegningen, da det stråler op over skambenet ved tryk. Har fundet nogle øvelser som jeg prøver, synes det er bedst og være igang.

Hilsen Tina


Elsker dressur når det bliver en kunst! Rider i Spalding dressursadel :))

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det er
Forfatter: 
Dato:  07-08-2010 12:02

...en god idé at holde musklerne/musklen i gang, sådan stille og roligt, og også at udspænde dem/den forsigtigt mange(!) gange igennem dagen.


God bedring.




Hilsen Linda.




Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider