Logo used for printing
Ryttersnak
Træning

brug sikkerhedsvest
Forfatter:  krischip (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-07-2010 14:03

ja bare en lille opfordring til jer alle.

brug altid sikkehedsvest..det gjorde jeg ikke og det endte med 2 brækkede ryghvivler.

historien er den at jeg bare lige skulle ride lidt dressur.

bare lige 20 min., da min hest lige havde haft ferie.

jeg skridter varm og hesten er helt rolig. jeg sætter så i trav og han er lidt frisk fremadgåeden. så jeg laver en cirkelvolte for at få ham til at fokusere. jeg vil så lave endnu en i den anden ende. men halvvejs i anden cirkelvolte tager fanden ved ham. han bukker en 5-6 gange og til sidste ryger jeg af.

jeg forsøger at komme til mig selv, så jeg kan komme op igen.

men efter 10 min. er smerten stadig voldsom og jeg siger til min veninde at vi bare skal trække hjem. vi når dog kun 100 m. før jeg giver op og min veninde ringer til 112.

babu babu afsted til hospitalet det går.

resultatet er jo så 2 brækkede ryghvivler og jeg skal gå med et rygstativ på i 3 mdr.

det kunne sikkert være undgået hvis jeg havde haft vest på.

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 jeg....
Forfatter:  Poivre ♥MM♥ (Skriv besked)
Dato:  31-07-2010 17:00

jeg har lige ledt efter en (pga. lammelse sidste år), men faldt så over dette... Fra 2008 dog.

epona.tv/dk/nyheder/vis/browse/45/ artikel/sikkerhedsveste-dumper-i- test/ ?tx_ttnews[backPid]=27...4f76c9461d

"Vestene markedsføres alle på nær én som CE-mærkede. Alligevel viste vestenes støddæmpende og trykfordelende egenskaber sig at være for dårlige

De veste, som klarede sig bedst i Göteborgs-Postens test var af mærkerne Hansbo og Mark Todd."

Og de to kan jeg ikke finde?? Nogen der ved noget om dem? :)

Græs/Løsdrift 500 /1000 vinter /boks, vest for Århus, med ridebane. Link

Rækkehus fra 2005, ved Århus. Link

hansbo
Dato:  31-07-2010 18:19

hansbo vesten har jeg fundet på www.countrysite.dk

men jeg kender ikke noget til den eller den anden model ift. andre modeller.

det er da lidt surt hvis de ikke virker efter hensigten ihvertfald:-(

hansbo
Dato:  31-07-2010 18:27

hmm når man følger linket kan jeg ikke finde vesten på hjemmesiden...men hvis man googler hansbo sikkerhedsvest er der en post der til den hjemmeside hvor vesten er...

Tja - det kan godt være
Forfatter:  NinA (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  01-08-2010 00:56

at de kan blive bedre, men min søster og jeg faldt af med 14 dages mellemrum. Jeg i skoven i fuld galop, hun i ridehus. Jeg havde sikkerhedsvest på (y) - hun ikke (n)

Jeg brækkede intet, på trods af et voldsomt fald og bevidstløshed og ømhed allevegne - hun brækkede 4 ribben + kravebenet og var indlagt i halvanden uge :-(

:-) fra NinA

2 bokse ledige i Uvelse, Nordsjælland - selvpas

Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)

FORDRINGER I DRESSUR (y) Foran lod & taktfast (y)

epona.tv

en anden tanke...
Forfatter:  Århus-rytteren (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-08-2010 20:33

Ja, den eneste gang jeg er kommet rigtig til skade (altså mere end forstuvninger og blå mærker) var den dag jeg havde ureglmæssigt sikkerhedsvest på (altså i en situation, hvor jeg ikke plejer at have det) og ifølge lægerne kom skaderne pga. vesten... Den var godkendt i hoved og r** og stemt bedst i test og bla bla bla.. Den bedste vest på markedet...

Jeg ved godt at de kan forhindre nogen skader, men de kan altså også gøre nogen værre. Altså, lander man forkert, hjælper en sikkerhedsvest altså ikke. Bliver man kastet ind i noget eller lander på noget, tager den noget af stødet.

Så jeg rider ikke med sikkerhedsvest til hverdag eller i springning eller på tur. Jeg rider dog altid med ridehjelm

Lækker Dressursadel SÆLGES NU - Lemtex Cresta: YDERST VELHOLDT!!

- Se også mine andre annoncer. Bla. Cavallo Weltmeister- SOM NYE!! Send en PB ved interesse :o)

kkkkkkkkkkkk
Forfatter:  jules (Skriv besked)
Dato:  02-08-2010 22:23

Imponerende du overhovedet kunne komme op at gå, sikker på de var brækkede...et brud måske?

Men trist historie, og ja sikkerhedsudstyr skal altid benyttes ISÆR i situationer hvor der er risiko for hesten vil tænde af fx. efter ferie periode, efter boksro, kraftig blæst, under springning, skovtur ect.

Jeg ville altid longere min hest, måske næsten 1-2 dage, inden jeg satte min op efter en sommerferie, for jeg er lidt pyldret med IKKE at skulle ned og bide i savsmulet;)

ja.....
Dato:  03-08-2010 09:25

ja jeg er ret sikker på de er brækket..jeg blev både scannet og røngtenfotograferet, så snart vi nådede hospitalet. havde de været brækket på den anden side af ryghvivlen skulle jeg have været opereret. det er 2 lændehvivler der er brækket som på lægesprog betegnes som TH12 og L1.

de havde lige haft en ung pige indlagt med samme skade som mig, dog kun med 1 brækket ryghvivel. hun var også røget af hesten.

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilket grovfoder får din hest? (Forslag: Julie ♣Platiano♣ )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo