Logo used for printing
Ryttersnak
Træning

Hvad skal der blive af os.....
Forfatter:  Zavannah (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-07-2010 10:16

Jeg er i et kæmpe dillema....

Jeg har 2 heste, men ville gerne pga. tid/økonomi ned på kun én.

Jeg er 160 cm høj / vejer 55 kg - jeg er voksen - har 2 børn på 7 og 11 - den ældstes ridning/stævner tager meget af min tid. Hun har en 14 års landsstævnepony at lære på. Jeg ELSKER heste, men får ikke redet så meget - jeg nyder dog at ride en eller 2 gange om ugen - de andre dage går tiden med at være "praktisk gris".

Min datters pony er fredet, så det er en af de to andre der skal videre.

1: Min dejlige ridehest - 5 år og ca 162 cm i stg. Hun er sød og ukompliceret - dog synes jeg hun er noget stor at ride på, men jeg er ved at vænne mig til det. Jeg har haft hende siden hun var 3 dage gammel.

Billede

2: Min dejlige ponyplag - 2 år og pt 136 cm ( bliver ca 140 cm? det er samme str som min datters brune på det første billede) Han er født hos mig og da hans mor ( min datters tidligere ridepony) døde da han var 11 uger, overtog jeg pasningen sammen med Lotte ( en gammel shetlænder)- vi har et helt særligt bånd.

Billede

Jeg har egentlig besluttet at sælge den store og beholde ham, da jeg har meget svært ved at skille mig af med ham. det er dog ikke nogen speciel rationel løsning, da han bliver lidt lille for mig at ride - jeg overvejer dog at finde på noget andet at bruge ham til, og så finde et barn der har lyst til at ride ham ( evt en af mine egne, hvis de har lyst). Min interesse er primært dressur.

Hvad gør jeg - jeg er virkelig i tvivl.....

Min kamp, for at lære at ride Zavannah hestevenligt, er startet

Taktfast og med næsen foran lod.

Nu med nyt ideal:

Ashley Holzer og Pop Art

Jeg er stolt af IKKE at have Blue Hors i stamtavlen

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 Hvis du ikke
Forfatter:  TinaStormy (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-07-2010 10:48

får tid til at starte stævner er det vel ligegyldigt at du rider en pony?

Str-mæssigt blvier han måske en lille smule lille for at du kan have en helt optimal opstilling men det er bestemt ikke slemt.

Du kan sagtens ride alt det dressur du vil på ham.

Du skal bare vælge den hest du har lyst til at have.

Vil du pludselig starte stævner så konverterer du bare til western. her er hestens størrelse helt ligegyldig og der ermasser af forskellige klaser man kan træne til og starte.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Tre gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

http://www.alby-horses.com/

Jeg drømmer om...
Dato:  31-07-2010 11:27

at komme ud at starte stævner i dressur - men med den tid jeg har til rådighed er det måske ikke så realistisk, og vedbliver det at være en drøm, er hestestørrelsen jo underordnet. Min mand synes jeg skal sælge dem begge og købe en på 150-153 som vil være perfekt i str. til mig. Billedet heruder er mig på min datters pony på 140 cm. - det går, men det føles ikke rigtig fedt..

Billede

Hvis jeg skal ud og kigge udstyr, og drømme om lækre OS trenser osv så finder jeg altid mig selv kiggende på str full - det er sjovere at handle ind til den store end den lille - hvorfor ved jeg ikke?

Jeg har virkelig også overvejet om jeg skal prøve en anden diciplin, hvis jeg vælger den lille, men det er dressur der interesserer mig mest ......

Nu med nyt ideal:

Ashley Holzer og Pop Art

vente...
Forfatter:  AnjaL (Freyja Solfari) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-07-2010 11:38

Kunne du ikke finde en unghestefold til den 2års og så få den hjem igen om et års tid. Så kunne du jo prøve at kravle på ryggen af den der og se hvordan det er. Er det ikke lige dig (husk de vokser en del i bredden fre de er tre til de er fire), så kan du jo glæde dig over af den nok er lettere at sælge når den er rideklar og ryttervant.

MVH Anja

123456789
Forfatter:  Skovbakkens ♥Avalon♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-07-2010 11:49

Ville gøre som Anja forslår.

Og ellers lyt til dit hjerte og ikke til hvad du kun vil med din ridning, men også følelserne omkring det.

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

! R.I.P Dear Tana C *Miss You* !

Ledige bokse i Viby J. (Århus) -

Se Præsentation!

Jeg har plads til ham...
Dato:  31-07-2010 11:52

og bliver det ham som skal sælges, får han også lov at blive her til han er tilredet og klar til at komme videre. Jeg tog en beslutning her i foråret - 4 skal blive til 2 og ligenu har jeg 3 - jeg kan bare mærke på mig selv, at da det at gå fra 4 til 3 blev en realitet ved salg af en af ponyerne her i juni, lettede det helt enormt, så jeg har brug for en afklaring, så jeg kan holde fokus - jeg bliver så forvirret, når jeg ikke ved hvad jeg vil og det er lidt hårdt - derfor vil jeg gerne have taget en beslutning - jeg ved bare ikke rigtig hvilken

Den ene dag er det logik at hun skal væk og næste dag er det salget af ham, der giver mening....

Min datter har udmeldt at hun ikke ønsker at ride 2 og at hun satser på den brune. Vokser hun fra den, er hun også vokset fra ham - derimod kunne hun fortsætte på min hest hvis jeg vælger den - hvilket hun ikke er afvisende for. fordelen ved hende er også at hun er redet til og lige klar til at ride på - han har stadig lang vej til samme stadige pga sin alder.

Nu med nyt ideal:

Ashley Holzer og Pop Art

1234567890+
Dato:  31-07-2010 12:28

Ókay, det kan jeg godt forstå

Det er svært at sige hvad du skal gøre, da vi ikke har vores følelser involveret. Og for mig betyder følelser omkring en hest, rigtig meget!

Det lyder til at du har et specielt følelsesmæssigt bånd til plagen. Og her er det for mig vigtigt: kan du leve uden ham?

Du vil godt kunne ride ham, men jeg ville ikke mene at du vil kunne ride ham på samme niveau, som den store. Pga. størrelse osv. Men som du nævner, så har du alligevel ikke tid til at ride så meget. For så ville du godt kunne beholde plagen. Men på et tidspunkt vil du måske have mere tid, iogmed at dine børn bliver ældre. Og her tænker jeg, at så ville du måske igen få tid til 2 heste. Dvs. så kan du have plagen + en større.

Eller du kan vælge hoppen, som kan rides og passer størrelsesmæssigt, desuden kan du ride stævner på hende hvis det skulle komme dertil.

Men hvis jeg skulle vælge, så ville jeg vælge med hjertet, dvs. vælge den jeg ikke kan leve uden. Og i dit tilfælde tror jeg det er plagen.

Jeg har selv prøvet at sælge en hest, pga. særlige omstændigheder og fordi jeg var en meget dum teenagetøs der lyttede til alle andre og ikke mit hjerte. Og det har gjort at jeg nærmest hver dag tænker på den hest jeg solgte, nogen gange grædt mig i søvn selvom at det er flere år siden jeg solgte hende. Vi havde sådan et stærkt bånd til hinanden at sidste år havde jeg på fornemmelsen at hun var død.

Jeg fik så fat på hende som ejede hende i vinters, hvor hun fortalte mig at Dear var blevet aflivet om sommeren, for præcis et år siden. Der kan vi tale om et specielt bånd imellem ejer og hest. Og har du sådan et bånd til din plag, er det 100% ham du skal beholde!

Jeg ville end ikke for min værste fjende, ønske at den person skal gennemgå det savn jeg har oplevet, efter at have solgt Dear.

Heldigvis kan jeg nu sove om natten og vide at hun har det godt. Men græder dog stadig over tabet af hende, for hun skulle have været hos mig.

Så tænkt dig rigtig godt om inden du vælger.

Men har du et tærkere følelsesmæssigt bånd til hoppen, så vælg hende.

Undskyld den lange smørre

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

Se Præsentation!

Med tanke på fremtiden
Forfatter:  Læder Mor (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-07-2010 12:38

ville jeg vælge at beholde den brune

Momse - håndsyet og special designet læder.

Den brune bliver her ...
Dato:  31-07-2010 13:37

valget er mellem Palominoen og den Sorte - det er så svært fordi jeg er rigtig glad for begge heste - jeg ved at jeg har mest fremtid med den sorte - og hun og jeg har også meget stærke bånd - og måske mere ligeværdige end mit og plagens forhold - han er næsten som et barn på nogle punkter - den sorte hun er alt hvad jeg nogensinde har drømt om i en hest, hende har jeg selv valgt - han har mere sneget sig ind ad bagvejen med sin triste historie....nogle gange tænker jeg også at det var bedre at han kom videre og jeg fik det triste kapitel overstået ved at se ham komme videre med sit liv - andre gange vil jeg gerne se hvad han kan blive til, da jeg tror han kan blive rigtig god på stævnepladserne - og derfor har lyst til at følge ham længe fremover - dog ikke med mig som rytter - der er han for lille. Hvis min datter ville satse på ham, var sagen klar, men hun er ikke specielt interesseret i ham.

Han vil tidligst blive solgt som 3 eller 4 års, da jeg lovede hans mor, lige inden hun døde, at jeg ville passe godt på ham til han blev voksen - og det har jeg selvfølgelig tænkt mig at stå ved.

Måske jeg skulle låne ham ud, når han engang skal rides? Dog ville jeg gerne være fri for det daglige arbejde med 2 heste allerede nu - men det må jeg måske bare overvinde......som nogle af jer skriver, så kan det blive for sent at fortryde, og jeg ønsker ikke at sælge nogen af dem før jeg er sikker i min sag.....

Og med de priser der er på heste lige nu, er det selvfølgelig ikke salgsprisen jeg går efter men mere det daglige arbejde og driftsudgifterne hver måned - de koster mig ca 900,- for palominoen og 1100,- for den sorte i drift hver måned.

Nu med nyt ideal:

Ashley Holzer og Pop Art

overskrift
Forfatter:  Nina E (Skriv besked)
Dato:  31-07-2010 20:12

En gang imellem er man altså nødt til at tænke med hjernen - og ikke med hjertet. Du skriver selv, at det ikke er fedt, at ride din datters pony, som er på størrelse med det plagen bliver. Så har du vel egentligt svaret. Jeg synes faktisk du skal lytte til din mand, for han har da ret, i det han siger. Du synes den sorte er for stor og plagen for lille. Så ville det smartest jo være at finde nye GODE ejere til begge to og købe den hest, som du synes passer til dig. Det er heller ikke fedt at have en hest, som man ikke er helt tilfreds med, vel?

Sæt plagen
Forfatter:  NinA (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  01-08-2010 00:49

i plageløsdrift med andre plage i halvandet år - så slipper du for arbejdet og venter med at tage stilling, og så har du noget at ride på alligevel (y) :-)

Jeg kan godt se, at det må være en svær beslutning :-P

:-) fra NinA

2 bokse ledige i Uvelse, Nordsjælland - selvpas

Rid som du vil - men fjern al unødig smerte fra hesten :-)

FORDRINGER I DRESSUR (y) Foran lod & taktfast (y)

epona.tv

Bare det var mig....
Dato:  01-08-2010 10:15

det var følelsen jeg fik, da en bekendt kom hjem fra stævne med sin 5 års - 1 plads i LD2 og LC1 til klubstævne - lige mit niveau - hvis jeg kunne komme ud og starte LB på sigt til klubstævner vil det være helt vildt :-)

Fandt derefter mig selv foran spejlet - iført den gamle ridejakke - ku´jeg mon passe den endnu.......

Jeg må virkelig tænke mig om.....

Jeg tror jeg går vinteren imøde med 3 heste - så må jeg se til næste år hvad der skal ske med ham.....så ved jeg også om han skulle gå hen og blive en interessant størrelse for mig - selv om jeg ikke tror det - så skal han nå at blive 145 cm + og han er kun 136 cm nu.....men man skal aldrig sige aldrig.....

Nu med nyt ideal:

Ashley Holzer og Pop Art

12367890+
Dato:  01-08-2010 10:29

Lyder som en god ide

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

Se Præsentation!

Finde ny....
Forfatter:  Eife (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  02-08-2010 02:12

Men tanke om hvor svært det kan være at finde lige den rigtige ridehest, så ville jeg i hvert fald ikke sælge den sorte...

Men har du overvejet at finde en part til at passe plagen lidt? Bare en dag eller to, elle hvad vedkommende nu vil, så kan han komme ud og blive trukket nogle ture, trænet lidt fra jorden mv., og få lidt mere erfaring - og så får du en aflastning fra pasningen af ham lige de dage :)

Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back...

han er skam ret godt med...
Dato:  02-08-2010 08:48

han kan trækkes og håndteres af børn ( 10-12 år) i alle situationer, han er trafikvant og går pænt på tur både alene og sammen med andre heste. Han kan bindes op og strigles og børstes alle steder og klippes med saks, han kan sprayes med fluespray og vaskes med vandslange i god ro og orden. Han kan komme selv på ridebanen uden at kalde eller blive urolig og han kan være den sidste man tager ind fra fold uden at skabe sig. Han kan få dækken på og han er vant til elastikgjord om maven.

Trensen bliver det næste han bliver introduceret til og derefter er han faktisk parat til en let tilridning næste år, når fysikken er klar.....

Nu med nyt ideal:

Ashley Holzer og Pop Art

Jamen...
Forfatter:  Eife (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-08-2010 18:12

Jamen, hvis han kan alle de ting, så er det da ideelt at finde en part til ham! :) Så bliver du aflastet og part og plag kan hygge sig sammen :)

Curiosity killed the cat, and satisfaction brought it back...

Vi bor desværre ....
Dato:  03-08-2010 19:12

ikke så centralt - derfor har det været svært at trække nogen til - vi forsøgte med vores kat 2 på 8 år, som var til at håndtere for børn i alderen 10-13 og selv om det var gratis, havde det ikke rigtig nogens interesse - desværre.

jeg må bare stå lidt før op eller hvad man nu siger og komme igang - der er vist ikke andre der gør det - og det går nok også et år eller to mere - og så beholder jeg den sorte til mig selv, og palominoen får lov at blive, hvis en af mine piger vil ham og hvis ikke låner jeg ham nok ud til nogen helt særlige mennesker der kan passe godt på min lille dreng og udnytte hans store dressurpotentiale.....

Nu med nyt ideal:

Ashley Holzer og Pop Art

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Er din hest gået igennem bunden på traileren? (Forslag: Trine Faurby Jensen)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo