Logo used for printing
Ryttersnak
Træning

Ud af folden..
Forfatter:  MaleneLyster ♥GariBaldi♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-07-2010 10:06

Hejsa..

Jeg har en plag på 2 år som ikke rigtig har lært det med at vende og sådan når man skal ud gennem leddet..
Derfor er jeg afhængig af at en anden er med mig derude når han skal fodres ellers kan jeg ikke få ham ud.. Lige så snart jeg åbner leddet står han stille, når det så lykkedes mig at få ham trukket halvt igennem så begynder han at gå sidelæns ind i hegnet/leddet som jeg jo holder med den anden hånd og må bakke ham for han ikke får stød eller sætter fast.. Når jeg så trækker igen så gør han det samme.. Og ja jeg bliver jo nervøs også og det kan han jo mærke, for min veninde kan mere eller mindre bare åbne og vupti så er de ude... Hvordan hulan træner jeg lige med mig selv så det ikke bliver en nervøs stund fra jeg kører hjemmefra og skal have hesten ud..

Mvh Malene..

Ejer af den dejligste Oldenborg Vallak på 2 år....

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 halvt igennem
Forfatter:  Poivre ♥MM♥ (Skriv besked)
Dato:  31-07-2010 17:04

du siger, det er når, den er halvt igennem. Min plag kan godt vende, men min hoppe har en stor vende-radius, når hun skal ud, og derfor skal jeg lade hende gå ud, så tovet er helt strakt, og så tage lidt i tovet, og lidt smæld med tungen. Evt. brug en pisk til at røre skulderen, hvis den har lært at flytte skulderen.

Evt. brug en godbid, gulerod e.l., når tovet er strakt.

Græs/Løsdrift 500 /1000 vinter /boks, vest for Århus, med ridebane. Link

Rækkehus fra 2005, ved Århus. Link

hejhej
Forfatter:  leandra *sadle hjæælp* (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  01-08-2010 21:53

en ide kunne være at træne med ham på en ridebane og så tage to støtter og et tov og så øv at trække ham mellem de to mens du har snoren ( som skulle ligne et hegn led) så får den ikke stød og der kan ikke rigtig ske noget der er jo hverken stød i det eller andre heste der kan løbe ud :) og så bare tag også og lv nogen øvelse hvor den skal vende rund om dig når du vender dig vis den forklaring giver nogen mening og som hende den anden sagde gdt med godbidder så lære de (sjovt nok) hurtigere :D håber det gav mening :)

husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.

hejhej
Forfatter:  leandra *sadle hjæælp* (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  01-08-2010 21:58

en ide kunne være at træne med ham på en ridebane og så tage to støtter og et tov og så øv at trække ham mellem de to mens du har snoren ( som skulle ligne et hegn led) så får den ikke stød og der kan ikke rigtig ske noget der er jo hverken stød i det eller andre heste der kan løbe ud :) og så bare tag også og lv nogen øvelse hvor den skal vende rund om dig når du vender dig vis den forklaring giver nogen mening og som hende den anden sagde gdt med godbidder så lære de (sjovt nok) hurtigere :D håber det gav mening :)

husk det er Ikke godt udstyr som skaber god rytter.

Mange tak
Forfatter:  MaleneLyster ♥GariBaldi♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  01-08-2010 22:42

For råd.. Det lyder som en rigtig god ide det du skriver.. Hvis vi ikke havde stået på sommergræs kunne jeg også have øvet det, men desværre så er der kun fold og ingen andre ting, men vi er begyndt at øve vend rundt inde på folden.. Men da jeg blev nødt til at have en her og nu løsning da han skal have foder hver dag da han er tynd, har jeg ikke tid til at øve det med ham, så har allieret mig med min veninde som tager med derud og kan lukke os ud og på tirsdag flytter vi i løsdrift hvor han skal stå de næste par år, og der er ridebane ved siden af så der for vi masser af muligheder for at øve og der er det noget lettere at komme ud af leddet.. Så det glæder jeg mig rigtig meget til..

Mvh Malene..

Ejer af den dejligste Oldenborg Vallak på 2 år....

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilket grovfoder får din hest? (Forslag: Julie ♣Platiano♣ )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo