Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Rideterapi
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 11:50

Hej...


Jeg vil høre om der er nogle der har nogle erfaringer med rideterapi?


Og det skal være rideterapi, hvor man bruger hesten til psykisk terapi og IKKE handicapridning hvor man bruger hesten til fysisk terapi.





Drømmene

er det eneste ingen kan tage fra os


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 15:48

prøv at ringe til dem som har rideterapi.


www.rideterapien.dk/ ?gclid=CICQsIia8qACFY4_3godDFw-Fw


Her er der forskellig rideterapi.


Ellers søg på rideterapi, så kommer der en masse op.



Berit Jensen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 17:39

Det vil jeg også gøre, men det er altid rart at høre om andres meninger og erfaringer. Og hvis der er nogle der kan anbefale et sted.


Det sted du henviser til ligger i Skævinge og jeg skal bruge et sted i østjylland, gerne nær Århus.





Drømmene

er det eneste ingen kan tage fra os


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  07-04-2010 12:55

jeg har haft et indlæg herinde om emnet, fordi jeg gerne vil vide mere om rideterapi så måske hvis du søger på rideterapi så kommer der lidt forslag op.


men min erfaring med det er ud fra behandlers synspunkt, og jeg oplever at folk har haft stor glæde af rideterapi.


jeg ved der er en rideterapuet i århusområdet, men jeg kan ikke henvise til nogen der har erfaringer med personen desværre.

jeg skal lige se om jeg kan finde hendes hjemmeside igen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tidligere tråd
Forfatter: 
Dato:  07-04-2010 13:02

Her er et citat fra min tråd, man kan finde den under hyggesnak

men altså det er en andens udsagn, jeg kender dem ikke personligt!


"der er hende her, var ude at se på opstaldning. Hun er sød, der er islændere og ridebane. Ved Tilst.


http://rideterapi.net/


Lone"


det siger jo ikke noget om hun er fagligt dygtig, men tag ud og besøg hende, så kan du mærke i dig selv om hun er noget for dig.


men rideterapi som terapiform er ved at blive mere og mere udbredt, i norge og sverige bruger man det meget mere end vi gør i danmark, og der er det en hel uddannelse for sig selv.


håber det hjælper dig en smule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Klemme
Forfatter: 
Dato:  07-04-2010 15:09

Tak for dine svar.


Jeg har søgt på rideterapi herinde og læst tin tråd. Jeg havde selv fundet den terapeut der henvises til. Jeg skrev til hende der henviser dertil og hun anbefaler også at jeg snakker med hende. Det er også min plan, men det skader jo aldrig at høre hvad andre mener.


Men nu vi snakker om hender der henvises til; Anne Hove, så kan der jo være nogle herinde som kender hende og/eller har gået i terapi hos hende?


Klemme, du skriver at din erfaring er ud fra behandlers synspunkt. Er du selv rideterapeut?





Drømmene

er det eneste ingen kan tage fra os


0
0
Svar på denne tråd
 
 svar til fjølle
Forfatter: 
Dato:  08-04-2010 16:47

Nej jeg er ikke rideterapeut, men jeg læser til ergoterapeut og vil gerne bruge den uddannelse til at blive rideterapeut.

Jeg har brugt meget tid på at undersøge, læse om, stille spørgsmål til folk som har brugt og modtaget rideterapi, og som en del af en valgfriperiode på min uddannelse har jeg arbejdet med rideterapi og overvejer at skrive en bachelor om emnet. Jeg har bla. besøgt nogle forskellige steder.

(desuden bruger jeg altid selv mine heste til at bearbedjde hvis jeg har nogle problemer, der er bare noget ved dem der får mig til at koble af)


Jeg er meget interesseret i det terapeutiske som omgangen med heste kan tilbyde, og vil meget gerne gå videre med det når jeg er færdiguddannet til Januar 2011.


Der ligger utrolig meget livsglæde i omgangen med heste, jeg har selv oplevet at en bestemt måde at arbejde med hesten, kan røre en dybt, og få en til at græde eller le eller i det hele taget mærke sig selv dybere og meget intenst.


Der er et eller andet forløsende ved hesten, måske fordi vi er helt ude af kontrol og så alligevel ikke.


Hvis du sidder på ryggen af hesten, har man i virkeligheden givet afkald på al personlig kontrol og overgivet sin tryghed og tillid til et meget kraftfuldt væsen, som man så kan påvirke til at følge ens vilje og dermed kommer følelsen af at genvinde kontrollen, ikke bare over hesten, men også over ens eget liv.


Det opleves af mange som en meget stærk følelse.


Desuden er man jo fri til at fortælle hesten alle sine inderste tanker, uden den dømmer en eller danner sig en mening om en, javist den forstår ikke ordene, men den nyder lyden af stemmen og striglen der går over dens krop, og man bringer den velvære og tryghed.

På den måde kan man få frit afløb, sige noget højt til en modtager, uden frygt. Man kan lægge sin følelser fra sig hos hesten og måske en tung byrde, måske kun i 5 min, så næste gang måske 10 min osv..


Jeg ved ikke hvilke mekanismer i vores menneskehjerne der gør at vi kan bruge hesten til at hele mentalt, men jeg ved bare der er mange der oplever en stor forbedring ved rideterapi, hvad end det er at ride, arbejde fra jorden, strigle eller bare snakke til en hest.

Det uvidenskabelige svar er: sådan er det bare!

0
0
Svar på denne tråd
 
 rideterapi
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 23:23

Vi har rideterapi.


Bortset fra at vores hjemmeside trænger til opdatering, så er du velkommen til at kikke mere på

www.rideterapien.info


vi er igang med at forberede et kursus for dem, som gerne vil arbejde med rideterapi. Vi håber at kunne søsætte kurset i løbet af sensommeren/efteråret.


Med venlig hilsen

Helene

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar til Klemme
Forfatter: 
Dato:  18-04-2010 12:30

Hej Klemme.


Tusinde tak for dit svar. Jeg beklager at jeg først har fået besvaret indlægget nu.


Jeg er helt ening med dig i at der virkelig er noget forløsende ved at at ride. Man slapper af og fokuserer kun på hesten og dens samspil med dig, ligemeget hvordan man har det. Det er som om man er i en helt anden verden. Det er fantastisk. Og som du skriver kan man fortælle den sine dybeste hemmeligheder uden at der bliver grint eller stillet spørgsmål.


Det lyder virkelig spændende, med din uddannelse og alt det du har gang i. Jeg håber for dig at du kan blive rideterapeut når du er færdig med din uddannelse. Jeg ved at man har en decideret rideterapeut uddannelse i Sverige, men kan man blive rideterapeut herhjemme? Når jeg engang selv får heste kunne jeg godt tænke mig at arbejde derhjemme og så kunne det jo være en mulighed selv at blive rideteraprut...


Du skriver at du i forbindelse med dine studier har besøgt nogle forskellige steder med rideterapi. Hvor har du været?





Drømmene

er det eneste ingen kan tage fra os


0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Helene
Forfatter: 
Dato:  18-04-2010 12:42

Tak for din henvendelse.


Jeg har været inde på din hjemmeside og det lyder rigtig godt, men så vidt jeg kan læse mig frem til er det i Tønder kommune. Passer det? Jeg bor nemlig i Østjylland så det er lige lovlig langt at køre


Det kursus du snakker om er det for folk der vil modtage rideterapi eller for folk der vil være rideterapeuter?





Drømmene

er det eneste ingen kan tage fra os


0
0
Svar på denne tråd
 
 Midgaard
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 20:39

Jeg læser selv til ergo og drømmer også om at kombinere det med hestene. Vi havde i foråret en rideterapeut ude og fortælle om hendes arbejde!


Her er et link til hendes hjemmeside: www.midgaard-terapi.dk/203- rideterapi.htm


Jeg synes hun var vildt inspirerende og det er noget alla hende jeg drømmer om at lave!

0
0
Svar på denne tråd
 
 mikala
Forfatter: 
Dato:  30-08-2011 19:21

hej jeg troede ikke hende midgaard damen gjorde i rideterapi længere... men der tager jeg måske helt fejl

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum Bum..
Forfatter: 
Dato:  03-09-2011 15:01

Prøv at kigge på www.shetlaenderliv.dk de ligger på djursland og arbejder med pædagogisk ridning..


Been there, done that, wasn´t impressed.

Over and out.

---Beech--

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uddannelse
Forfatter: 
Dato:  24-09-2011 20:10

Jeg er uddannet rideterapeut, hos psykolog Gerd Weber og Instruktør Marie-Louise Demant - http://www.naturenshjerte.dk


Jeg udbyder terapisessioner, og har hjemmesiden skouenbygaard.dk/side.asp?Id=62516



Med Venlig Hilsen


Signe - rideterapeut


Rideterapi, Hestepension, tilridning og undervisning - Besøg os på http://www.skouenbygaard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 jklkljl
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 22:11

Hvis du har lyst til en sejltur, kan du jo altid komme til samsø :-)


www.samsoe-heste-og-rideterapi.dk/


MVH

Ann Chanett


SAMSØ RIDEUDSTYR

Kender du woof wear?

Super gode produkter, i engelsk kvalitet

samsoerideudstyr.dk

www.facebook.com/SamsoeRideudstyr

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider