Jeg faldt tilfældigt over en tråd om Jane Borlev på hestegalleri forleden, da jeg for en bekendt søgte på underviser søges, og søgte derfor for sjov herinde om der også skulle stå noget?
Da jeg kender Jane Borlev temmelig godt, er jeg altså nødt til at svare på denne tråd også, da jeg er ved at være træt af at se, ikke bare hende, men mange andre pynte på deres evner og formåen, tage penge fra velmenende mennesker for evner og erfaring de ikke besider!
For det første er Jane IKKE berider som der står i den anden tråd, hun har heller ALDRIG redet Grand prix, hun har redet en enkelt Mb0 en enkelt gang eller 2 og ellers redet La-klasser, men det er ved at være mange år siden. Jane har heller aldrig haft en masse heste i ridning og eller tilredet/redet heste op, hun har dog haft en pony i ridning et par måneder, og ellers har hun selv haft den samme hest i rigtig rigtig mange år, en hun købte fra Holland der vel og mærke var uddannet?
Jane har heller aldrig været på ungdomslandsholdet, som hun bl.a fik bildt mig ind, hun har heller aldrig nogensinde afholdt nogen kursur i USA, men hun har været derovre mange gange med sin eksmand og besøge hans venner og hun overvejede at begynde og afholde kurser derovre på et tidspunkt, men det kom aldrig dertil.
Når det så er sagt, så er Jane umiddelbart en vældig sød pige, hun er veltalende og ingen tvivl om at hun er god ved hestene og man føler sig hurtigt tryg ved hende, hun er også god til at lyde autoritær, så man tror på det hun siger. Men hendes erfaring og evner svarer absolut ikke til det hun går og påstår, og syntes ikke det er fair, at hun i den grad pynter på sit "CV" overfor velmenende, betalende elever.
Mvh. Søs Pedersen