Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Sele dilemma
Forfatter: 
Dato:  19-02-2017 20:08

Hej tøser, og drenge.

Jeg har en tilkørt miniature vallak og en fin sulky. Vi skal snart til stævne, og det er første gang. Jeg har et par spørgsmål: 1. Skal jeg have bagtøj på hesten til dressur stævne? 2. Når jeg skal ind og køre dressurprogrammet, skal jeg så bare gå i gang? Eller giver dommerne en form for "værs'go at starte"?(jeg skal ifølge programmet hilse til sidst) 3. Må jeg bruge min almindelige dressur pisk til stævnet? Eller skal det være en "rigtig" kørepisk.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Reglement
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 19:38

Det vil nok være en god ide, at du bruger lidt tid på at skimme reglementet ;): www.koereforbund.dk/images/FANE- KOERESPORT/KONKURENCEKORSEL/ reglement/ FEI_Kørereglement_2017.pdf

 

Men for nu at svare på de spørgsmål, du har listet her:

Ja, du skal have omgangstøj på, hvis du kører i en vogn uden bremser.

Ved indendørs stævner (som jeg regner med at det handler om på denne årstid), får man lov at køre ind på banen før startsignal. Når startsignalet lyder (som regel fløjte) har du 90 sekunder til at gå i gang.

Nej, der behøver ikke at stå kørepisk på fakturaen, for at du må bruge pisken til at køre med - men du skal kunne nå hesten med den.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 Ups - det var forkert
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 20:03

Jeg må lige korrigere mig selv angående omgangstøjet: når du kører enspænder, så er omgangstøj altid obligatorisk (dvs. også selvom der er bremser på vognen).

 

Du kan i øvrigt læse om pisken på side 14, omgangstøjet på side 18 og start på dressurprogrammet på side 26 i det reglement, jeg har linket til :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 super sjovt
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 22:04

og ja husk omgangstøj :)

 

har prøvet det for snart en deeeel år siden - og nøj vi havde det sjovt :)

 

håber du viser lidt fta jeres start når I har været afsted :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider