Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Sele fra Hooks
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 17:46

Eftersom jeg igennem årene har kørt en hel del med min hest for lange liner - tænkte jeg om ikke den snart skulle være med til at vedligeholde ridebanen, hun bruger den jo også

 

Planen er egentlig bare et rionet med hesten foran, kender nogle der har ok held med at bruge det foran henholdsvis ATV og havetraktor - men eftersom jeg ikke ejer sådan noget nymodens pjat - må jeg jo gå old school

 

Hesten har trukket både slæde og dæk - og er fuldstændig iskold og styrbar i alle 3 gangarter.

 

Spørgsmålet er bare om en sele fra Hooks er værd at købe til det formål? Muligvis skal der senere forsøges med en 2-hjulet vogn bagefter - men det er slet ikke noget der er penge til på kontoen lige nu Så der skal også være lidt fremtidssikring i det... naturligvis skal det så kombineres med et bagtøj - men den regner jeg ikke med er nødvendigt til baneplaning eller...?

 

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke Hööks
Forfatter: 
Dato:  27-11-2016 00:34

Selen fra Hööks er ikke pengene værd, og det er kun en "halv" sele, du skal stadig ud og købe skagler (og hvis du vil spænde en vogn efter, skal du også købe stangstropper.

Find dig hellere en "rigtig" sele, evt. en brugt, som er køreklar fra starten.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 Takker...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2016 22:09

...for svar Sif - tænkte nok der var noget "galt" når den var så billig!

 

Er det overhovedet til at finde seler brugte som ikke er slidt helt i smadder/ser "trælse" ud - vel at mærke for relativt få penge?

 

Man glemmer helt hvor stor hesteverdenen er - indtil man kaster sig over et nyt område

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Brugte seler
Forfatter: 
Dato:  01-12-2016 20:47

ja, det kan godt lade sig gøre, men man skal se sig for (ligesom med alt andet brugt).

 

Jeg tror ikke der er så meget gang i markedspladsen her på HN, når det gælder køreudstyr, men der er facebook-grupper, som er gode. Prøv fx den der hedder Køb og salgsgruppe for "kørefolket" - her sæætes mange ting til salg, både fra private og forhandlere.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-12-2016 20:05

Køb en ny.

Den fra Hooks er ikke noget værd.

De fås til rimelige penge og i bedre kvalitet.

 

Jeg har købt denne ved Koier.

shop.koier.com/seletoej-13/seletoej- 157/seletoej-standard-158/seletoej- economy-laeder-684.html

 

 

Møldrup rideudstyr har også nogle tilbud engang imellem. Ring o talt med ham. Man kan ikke se alt på siden.

www.moldrup-rideudstyr.dk/shop/ seler-20c2.html

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider