Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Hjælp til fastspænding af vogn
Forfatter: 
Dato:  29-07-2016 00:21

Hej folkens!

 

Jeg er en ung forfatterspire, der absolut ingen forstand har på heste, men som har kastet sig ud i noget fantasy, hvor der skal bruges en masse med heste. Derfor bruger jeg rigtig meget denne hjemmeside for at skrabe noget viden sammen og sætte mig ind i, hvad det indebærer at have hest, og hvad nogle af alle de seler og remme, der bruges hedder.

 

Mit spørgsmål til jer er: hvordan spænder man en læsvogn fast til en hest? Og hvad hedder nogle af alle de remme, der bruges, og hvor sidder de?

Som I nok kan høre, er jeg rigtig meget på bar bund, og det kunne være super dejligt at få noget hjælp :)

 

Denne specifikke hest i min historie, jeg snakker om, er en orlov traver (perm) - ved ikke, om det har nogen betydning - og vognen, jeg er inspireret af ser således ud:

Billede

 

Det er den vogn, der trækked af én hest. Er det overhovedet realistisk med en orlov traver? Og er der nogle andre gode arbejdsheste, I kender til, som jeg kunne bruge?

 

På forhånd tusind tak,

Liv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rettelse
Forfatter: 
Dato:  29-07-2016 00:24

Fik skrevet, at det er en koldblodshest...det er det ikke, så meget er jeg da med :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sele/vogn
Forfatter: 
Dato:  10-08-2016 16:23

Et godt bud kunne være at anskaffe den her, hvor der, som jeg husker det, er rigtigt meget viden i, for en med ret begrænset kendskab til kørsel

www.ekvipage.dk/koersel-med-hest- vogn-raad-og-vejledning/

 

Googler man seletøj, kan man også finde enkelte billeder på dansk, hvor de enkelte seletøjsdeles navne er på, men det er ret begrænset.

 

Og ellers vil jeg da anbefale dig at se om ikke du kan få lov at kigge forbi en kusk en dag og få vist sådan en forspænding og måske endda få en lille køretur -de fleste kuske er ganske hjælpsomme og fortæller gerne om deres sport

 



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 nå ja...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2016 16:26

Og til hesteracen, hvis historien foregår på vores breddegrader, ville en jysk hest, belgier, fjordhest, oldenborger e.l. nok være mere sandsynligt (altefter hvor, hvornår osv. historien foregår).



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  10-08-2016 21:23

Tusind tak skal du have! Det vil jeg da i hvert fald få set på :) Og øøøh - hvor finder man en kusk?

 

Historien er jo som sagt i fantasygenren, og jeg har lavet mit eget lille land, men klimaet er meget som vores eget, ja.

 

Igen, tusind tak for svar :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor finder man en kusk?
Forfatter: 
Dato:  10-08-2016 21:53

Kuske findes skam over hele landet - hvor finder man dig?

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider