Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Travhest
Forfatter: 
Dato:  12-06-2016 19:16

Hej alle sammen!

Jeg vil gerne hører erfaringer om folk der har købt travheste, til dressur, skovture eller spring. Jeg ville hører om jeres hest virker slidt efter at have vært med til travløb, og om det er muligt at træne dem til andet end travløb. Overvejer nemlig meget selv at købe en travhest på 10 år, som ikke har redet travløb i 4 år. Men er lidt bange for hvis den er for slidt begrund af løbene? Håber i kan hjælpe.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Travhest
Forfatter: 
Dato:  13-06-2016 11:34

Hej :)

 

Jeg er den stolte ejer af en 4 års travdame. Og jeg må sige hun har været den bedste hest at arbejde med til dato.

Alica har dog ikke været brugt til løb, hun har kun løbet et par prøveløb, men da hun ikke viste gejsten for at vinde blev hun omskolet til ridehest.

 

Så Alica er på ingen måde slidt, men nu blev hendes travkarriere også ret kort, det tager self meget på en hest at løbe travløb, men det er meget forskelligt hvor slidte de bliver af det ( er min erfaring)

 

Det er svært at sige om den hest du har kikket på er slidt, det kommer helt an på hvor mange løb den har gået, hvor tidligt den er startet, om den har haft skader eller andet.

 

Jeg vil helt klart anbefale dig at købe en travhest, da du får en hest til det hele, men jeg ville måske overveje at finde en der er yngre. Men som sagt, den behøver ikke at være slidt bare pga den er "gammel"

 

 

Mht trænning, så kommer det helt an på hesten hvor lang tid det tager at omskole den, min Alica tog ca et halvt år og nu går hun super fint, galoppen er dog lidt svær for hende, men nogle travheste har super nemt ved at lære galoppen.

Travheste er utrolig kloge men også egenrådige.. Det er en hest du skal arbejde med og ikke imod, men så får du også en utrolig hest til den halvepris

 

Jeg håber det besvarede dit spørgsmål, ellers så sig enlig til :)

Billede

 

Billedet er efter 2 mdr ca med omskoling til dressurhest

0
0
Svar på denne tråd
 
 Traver
Forfatter: 
Dato:  22-06-2016 15:07

En traver er ikke nødvendigvis mere eller mindre slidt end en ridehest på 10 år.

De mest almindelig benskader hos travheste er skader på deres knæ, men det kan en handelsundersøgelse jo bevise.

 

En travhest er ikke som en ridehest. Dvs. du får ikke noget rygsving, som du gør med en ridehest og du bliver heller ikke båret på samme måde. Springer en ridehest til siden, så tager den dig med om man så må sige. Springer en travhest til siden, så må du klare dig selv ;-)

 

Det kræver meget tålmodighed at omskole en travhest til at gå dressur, alene det at finde rundt på en ridebane kan være en udfordring for en traver, da de er vant til at skulle "ligge" sig ned i svingene. Derudover går de heller ikke inde under sig med bagparten som en ridehest gør.

 

Jeg har ridetrænet travheste i mange år til væddeløb og jeg har også haft travheste som ridehest. I dag har jeg en holstener og jeg skal aldrig igen have en traver som ridehest. Når først man har siddet på ryggen af en ridehest, så har man ikke lyst til at sætte sig op på et "brædt" :-)

Hvorom alting er så får du en godt opdraget hest, som er nem at have med at gøre. Men hvis du har planer om en stævne fremtid ville jeg nok se mig om efter noget andet.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Traver er den bedste hest
Forfatter: 
Dato:  29-06-2016 09:01

Jeg har selv en ox nu , men har altid før haft traver igemmen de sidste 25 år... begge havde de løbet løb

 

marok løb godt nok ikke så længe da han var hurtig nok men ikke ville afterlade de andre på banene :-D jeg nåde at have ham i 9 år da han faldt på folden og rev skulderen afled , og jeg måtte give ham en godnat sprøjte ;-(

 

Malou havde løbet i 8 år da jeg købte hende , desværre nåde vi kun 3 år sammen da hun fik kræft ;-(

 

Ingen af de 2 havde nogle skader og de var de dejligste heste , de kunne også galopere uden problemmer og de elskede det... jeg brugte dem mest til skovture men også spring...

 

Man får også et meget tæt forhold til en traver , tit en enemandshest :-)

 

skulle jeg have ny hest så ville det helt sikkert være en traver.

 

Man skal dog lige havde det i hovedt at traver for det meste er varme heste , men ellers kan jeg kun anbefalde at købe en traver :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Travest
Forfatter: 
Dato:  08-08-2016 13:41

Jeg har haft flere travheste og de har ikke været slidte. Min første blev 25 år og blev aflivet pga. et spark på folden. Hun havde rendt løb i sine unge dage. Hende, jeg har nu, er 15 år. Har også rendt løb og fejler intet.

Har redet en del travere for en veninde, og de har heller ikke fejlet noget :)


*** http://victoryrats.weebly.com - derfor tamrotter! <3 <3 <3 ***

 

 

Inter album et nigrum, varietate

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider