Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Monté rytter?
Forfatter: 
Dato:  24-01-2016 17:56

Hej :)

Jeg går med denne store drøm om at blive monté rytter/ el. Kusk.

Men aner ikke hvor jeg skal begynde, eller hvordan jeg kommer igang?

Nogen som har nogle ideer/råd? :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 travheste...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2016 18:39

kontakt en travtræner vil være det første skridt...


Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Monte rytter
Forfatter: 
Dato:  25-01-2016 18:31

Hej

 

Syntes du skal spørge en travtræner/hesteejer om du må ridetræne en hest, er dette kendt for dig, kan du evt søge på facebook om du kan leje en stabil hest til licensundervisning, og så skal du kontakte den travbane der ligger hvor du bor, om hvornår de har næste licensundervisning.

Jeg havde selv en løbshest da jeg tog licens(hvis nok i 1998) så derfor var det nemmere for mig, og da jeg var på det første hold af monte ryttere i DK, var der kun undervisning i Skive..

Mvh en gammel monte´rytter

 

Helle


STUTTERI HEDEN

 

Avl af stambogsførte shetlandsponyer

 

 

http://www.stutteriheden.dk

 

Foder og tilbehør til hest, hund og kat :

 

http://foderengros-als.dk/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Monte rytter
Forfatter: 
Dato:  25-01-2016 20:34

Tusind tak for svar

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til monterytter
Forfatter: 
Dato:  25-01-2016 20:47

Helle: Til licensundervisning skal man selv have hest med der?

(Det bliver nok nærmest i Århus jydsk væddeløbsbane.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  26-01-2016 09:30

Min mand tog kørelicens her i sommers så jeg kan da godt komme med et par input.

 

Som der er foreslået så ville det klart være en fordel for dig at blive tilknyttet en travtræner. Eller det skal du faktisk for du skal have en til at skrive under på at du har været aktiv med at træne til licensen.

Og hvis man kan komme til at træne flere forskellige heste er det i min verden også en klar fordel, så man har mere erfaringg (måske man skal ride andres heste senere).

 

Vi havde selv en hest som min mand brugte og ud over dette kørte han også lidt andre heste.

Jeg vil mene at det er en klar fordel at have sin egen, da man så kender den bedre og selv kan disponere over hvornår og hvordan den skal trænes. Men det er (vist) ikke et krav at man selv ejer den hest der skal bruges til undervisningen/ prøven -det skal være en stabil, væddeløbsegnet hest (mener jeg formuleringen er).

Men du får ikke stillet nogen hest til rådighed af banen, hvis det er det du mener.

 

De fleste baner har vist licensundervisning i foråret/forsommeren.

Selve undervisningen bestod både af en praktisk og teoretisk del -mener det var 6 gange i alt, så det er altså ikke nok til at starte fra bunden af.

Så tag kontakt med til en træner og kom i gang med at træne -jo mere jo bedre. Og så skal du ud og ride hurtigt så du får en fornemmelse af det :)

 

Pøj pøj

 


Cand. Agro.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Licens undervisning
Forfatter: 
Dato:  28-01-2016 20:36

Hej igen

Ja vi skulle selv ha hest med, men prøv evt at søge på facebook der er flere travsider, så sidste år at der var flere der lejede hest til at ta licens med...

Held og lykke


STUTTERI HEDEN

 

Avl af stambogsførte shetlandsponyer

 

 

http://www.stutteriheden.dk

 

Foder og tilbehør til hest, hund og kat :

 

http://foderengros-als.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Travlicens
Forfatter: 
Dato:  07-03-2016 14:02

Hej, jeg har selv travhest på en travbane.

hvis du gerne vil have licens skal du som en start kontakte en travtræner på nærmeste bane ( giver gerne råd til hvilken, hvis jeg ved hvor du kommer fra )

Så skal du håbe på trænern har en hest du kan låne, da der ikke er låne heste.

men du er velkommen til at sige til mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Monte rytter
Forfatter: 
Dato:  07-03-2016 20:50

Hej Frederikke

Tusind tak for svar!

Jeg bor tæt ved Randers, Østjylland :)

vh. Natasja

0
0
Svar på denne tråd
 
 trav og monte
Forfatter: 
Dato:  21-04-2016 19:42

Lidt sent svar, men håber det alligevel kan bruges.

Nu ved jeg ikke hvor meget erfaring og kendskab du har til travsporten? Men ja som de andre skriver kan det være en god ide at tage kontakt til en travtræner eller en amatør, der kan bruge en ekstra hånd i det daglige.

Til licensundervisningen skal du selv stille med hest og alt udstyr. Licensundervisningen er stille og roligt ved at gå igang rundt om på banerne, og ved at det allerede er igang i Århus, så det vil tidligst blive til næste år der. Men hvor gammel er du?

Det er også klart det kan være en fordel at have sin egen hest når du skal til at i løb, da du så selv kan vælge hvilke løb du vil ud i - der findes uddannelsesløb i både alm. trav og monteløb, der netop er beregnet til nye kuske og ryttere - men også hvornår, samtidig med at du kender hesten godt og dermed kan få øget chancer for succesoplevelser.

Mvh Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider