Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 fra to til en
Forfatter: 
Dato:  23-12-2015 19:17

Hej alle

 

Jeg er ikke særlig kendt indenfor køreverdenen, men vil høre om man kan omskole en hest der er vant til at gå i to spand til at gå alene for vogn?

 

Jeg har en ridehest, som også har fungeret som kørehest inden jeg købe hende og vil høre om det overhovedet er muligt inden jeg kaster mig ud i at lære om det hele.

 

Det drejer sig om en 15 års hoppe, og den viden jeg har er at hun kun har gået to-spand.

 

På forhånd tak :)

 

Mvh

Mie


Life is what we make it.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 2 til 1 :)
Forfatter: 
Dato:  26-12-2015 23:04

Min var kørt 2- og 3-spand da jeg købte ham. Efter nogle år fik jeg købt mig en vogn og kom igang med at køre. Jeg har kun ham, så det måtte jo være alene. Jeg var temmelig nervøs for hvad han ville sige til det (han havde det med at løbe med rytter), men det har fået fint

 

Mit bedste råd til dig er at få fat i en der ved hvad han/hun laver så du kan få noget hjælp til det Det er guld værd, for hvis det går galt med vogn på, så kan det gå rigtig galt!

 

Billede

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  27-12-2015 11:53

Tak for dit svar :)

 

Hun går fint alene med rytter både på bane og i skov, men eftersom jeg intet som sådan aner om kørsel vra det vigtigt for mig at høre tanker herinde fra før jeg tog kontakt til kørefolk fra området, som kunne tænkes at ville kunne hjælpe mig med at lære omkring det hele.

 

hun er en skøn hest og nogle gange kunne det være rart at kunne andet end ridning og jordarbejde.

 

mvh

Mie


Life is what we make it.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 køreforening
Forfatter: 
Dato:  29-12-2015 22:35

Jeg er enig i, at du skal kontakte den lokale køreforening, så du kan komme godt i gang. Når den er kørt før, går det sikkert nemt, men det er en god ide, at du har noget hjælp fra nogen, der ved hvad de gør.

 

Hvor er du fra i landet?


Hilsen Mette

 





0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider