Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Støtte hesten
Forfatter: 
Dato:  15-10-2014 23:01

Hej!

Når jeg kører med vores pony med en vogn uden bremser og med omgangstøj, hvordan støtter jeg den så bedst ned af en bakke? Vi snakker ikke meget store bakker, men nogle hvor man godt kan mærke omgangstøjet kommer i brug. Med støtte mener jeg linerne. Er det bedst at give ham helt løse liner, så han er fri til selv at arbejde? Eller skal jeg holde linerne tejt så han måske vil støtte sig til dem?

 

Hilsen Pia.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afhænger af...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 10:00

Hej,

 

Hvis din pony selv lægger vægten bagud og ligesom læner sig bagud i omgangstøjet, ville jeg give løse liner, så den selv kan tage bestik af situationen - dette kan så også være en slags ros for, at den tager den rigtige beslutning.

 

Hvis den har tendens til at buse på, når linerne løsnes, ville jeg støtte den op, indtil den lærer at lægge vægten lidt tilbage, når det går ned ad bakke.

 

Nu er det mange år siden, jeg har rørt ved køresport, og det var ikke særligt meget, men jeg har da trænet en hest op til military, hvor jeg til sidst kunne galoppere langsomt ned at glatte, stejle skrænter i perfekt balance med løse tøjler, fordi hesten var trænet i at lægge vægten bagud, når det gik ned ad bakke, så det kan de såmænd sagtens lære.

 

God tur :-)

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider