Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Lys/reflekser på sulky? Regler?
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 12:18

Hej

 

Jeg er begyndt at køre ture med min pony for sulkien, i den forbindelse kom jeg til at tænke på hvad reglerne ang. lys/reflekser er i forbindelse med kørsel på vejen?

 

Håber der er nogle som kan hjælpe :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regler..
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 14:15

Hej..

 

Tænkte selv det samme sidste år, da jeg byggede hestevogn.

Så tog til nærmest politi station og spurgte hvad regler var for hestevogn.

De sagde der ingen regler er.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke rigtigt
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 15:52

Det er så ikke helt rigtigt.

Dansk Køreforbund har i sit reglement fastsat følgende:

 

Lygteføring

Udover kravet om lygter både til dressur (ikke obligatorisk i forhindringskørsel) kræver Den Danske Færdselslov:

I lygtetændingstiden skal hestekøretøjer være afmærket med mindst 2 fremadrettede, hvide eller gullige, og mindst 2 bagudrettede, røde lygter, der uden at blænde er tydeligt synlige i mindst 300 m afstand. Både for- og baglygter, der kan være sammenbyggede, skal være anbragt symmetrisk og så nær køretøjets yderkant som muligt.

Endvidere skal køretøjet bagpå være forsynet med mindst 2 røde, runde refleksanordninger, der er e- eller E-mærkede eller godkendt af Justitsministeriet (JRU-mærket). Reflekserne skal være anbragt så nær køretøjets yderste kanter som muligt.

(Ifølge Justitsministeriets bekendtgørelse nr. 151 af 19. april 1977).

 

Det er muligt, at hestekøretøjerne efterhånden er strøget af færdselsloven - men eftersom ovenstående er åbenlyst når det kommer til sikkerhed, er det bibeholdt i reglementet.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Færdselsloven
Forfatter: 
Dato:  09-09-2014 10:30

Hestekøretøjer er ikke strøget af færdselsloven.

Så det som Sif har sat ind fra Dansk Køreforbunds reglement er stadig det, som står i færdselsloven.

Heldigvis

For det er bare ikke sjovt (som billist) at møde en hestevogn uden lys eller reflekser på i mørket.

 

Med venlig hilsen

Katrine


Horse Trainer skridtbånd udlejes. Kontakt mig for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider