Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Når ponyen løber løbsk:-(
Forfatter: 
Dato:  08-08-2014 23:14

Havde en trist oplevelse i dag efter en ellers vellykket køretur med en ny tilkørt pony. Hun løb med vognen, panikkede og endte med at få bukket selen halvt af og næsten vælte.

Spørgsmålet er nu hvordan jeg gør når jeg næste gang spænder for? Er så bange for det har sat sig i hende.-(


Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 løbsk pony
Forfatter: 
Dato:  10-08-2014 18:44
Jeg oplevede i juni at min pony løb løbsk efter at have fået en af skaglerne mellem bagbenene, fordi hun bukkede da jeg vil sætte hende i galop.
Hun er heldigvis en hoppe med et yderst fornuftigt hoved, så efter at jeg havde pillet den ret skæve Sully af hende faldt hun til ro med det samme, og hun var ikke blevet skadet.
Jeg frygtede det samme som dig mht. følgevirkninger, men den frygt blev gjort helt til skamme. Dagen efter tog jeg hende på banen med en bom i hver skagle strop (da de jo bare ville falde af hvis hun panikkede) og det gik uden problemer. Da vognen var bukket helt sammen er det først nu (i dag faktisk) at jeg har kunnet spænde hende for vogn igen, men det hele forløb fuldstændig udramatisk, og hun gik som om intet var hændt.
Mit foreslag er at du allierer dig med en hjælper og så lige træder et skridt tilbage i tilkøringsfasen således at du har en trækker til at gå ved hovedet og berolige hende hvis hun virker utryg og så start stille og roligt ud med lidt skridt arbejde. Men jeg tror det er vigtigt hun kommer ud og trække med det samme, så hun oplever det var en engangsoplevelse. Du kan jo evt. Bare selv gå bagved og holde i skaglerne så hun hun kan mærke vægten selvom vognen ikke er der.

Mvh.
Ditte
1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider