Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Lån af vogn og seletøj
Forfatter: 
Dato:  28-06-2014 18:19

Hej allesammen!

 

 

Jeg er helt og aldeles grøn inden for kørsel.

 

Vi har lige fået en lille ny pony på ca. 110 cm. Han er tilkørt. Hvis en pony er tilkørt; kan den så finde ud af at trække alle slags vogne - lige fra en lille sulky til en større hestevogn (med hensyntagen til vægt osv.)? Aner nemlig ikke hvad han har kørt med.

 

Og er der nogen der udlåner udstyr til sådan en størrelse? Mod vederlag, naturligvis ;) For det ville være træls at investere i noget udstyr, man ikke kan lide at bruge - og når jeg ikke har kørt før er det svært at vide hvad man skal lede efter!

 

God aften!

 

Mvh Christina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Køreselskab
Forfatter: 
Dato:  28-06-2014 23:53

I første omgang synes jeg i skal prøve at kontakte det nærmeste køreselskab. Udover at i skal bruge en vogn og sele, skal i jo osse have lært at lægge udstyret korrekt på, spænde rigtigt for og at køre ponyen, og det kan køreselskabet hjælpe med (eller henvise til nogen der kan).

 

Generelt er kørefolk et hjælpsomt folkefærd, men køreudstyr er jo ikke helt billigt, så om det er til at finde nogen der vil udlåne vogn + sele ved jeg ikke. Men i kan med sikkerhed finde nogen der gerne giver en køretur så i kan få en ide om om det er noget for jer og værd at investere i. Med den størrelse pony er noget let og to-hjulet nok mest relevant



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 lån af vogn og seler
Forfatter: 
Dato:  29-06-2014 10:29
Hejsa som Michelle skriver til dig, vil jeg også råde dig til at kontakte nogle af kørefolkene. Når du ikke kender noget til det selv, skal du ha den rigtige hjælp. Gå ind på dansk køreforbunds hjemmeside og klik på den bjælke den hedder om DKF. Så kan du til venstre finde køreselskaberne. De kommer på et kort hvor du kan klikke på nålene, så står der selskabernes hjemmeside adresse. Go fornøjelse
Mvh Nina (selv medlem af vestjysk køreselskab)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider