Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Hvordan finder jeg den rigtige vogn?
Forfatter: 
Dato:  29-04-2014 11:07

Hej HN

 

Som overskriften pålyder, hvordan finder jeg den rigtige str. vogn - jeg er på udkig efter en brugt vogn.

 

Jeg har en blanding mellem en islænder/shetlænder jeg gerne vil have kørt til, hun er ikke så bred og nok omkring 120 i stang.

 

Kan man på en eller anden måde bede sælger om nogle mål - eller hvordan gør man så man er sikker på at vognen passer når man kommer hjem?

 

Jeg tænker at vi skal starte ud med en roadcar :-)


....nu med prinsen og den halve gård :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 23:29

Du har umiddelbart brug for tre mål.

  • De to vigtigste er højden på stængerne ved stangremmen når gulvet i vognen er vandret.
  • Du skal også bruge længden på stængerne fra punktet ved stangremmen til vognen. Med andre ord den effektive længde på stængerne hen til vognen.
  • Det sidste mål er bredden imellem stængerne.

På nogen vogne kan højden og bredden af stængerne justeres, men sjældent længden. Er der ikke justeringsmulighed kan man indenfor rimeligeds grænse få en smed til at varmbukke stængerne lidt så de passer helt.



Hilsen

Jens

 

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 godt køb
Forfatter: 
Dato:  17-06-2014 21:22

 

 

Jeg ville nok finde en køreforening i nærheden hvor du kan få råd og vejledning. 120 er en lidt svær størrelse - det var i hvert tilfælde ikke sådan ligetil med vores på 118 - det endte med en shetlændervogn hvor jeg har forlænget de stænger der styrer højden af stængerne (til ponyen).


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  17-06-2014 23:48

Godt råd Svendsen.

 

Jeg vil tilføje at så længe det er en vogn i jern så kan den bygges om og tilpasses utroligt meget.


Det kan man også med en i træ, men der er meget langt imellem dem der kan i forhold til at enhver smed eller mekaniker kan gøre det med jern og så er det både mere omfattnede og bekosteligt end jern at arbejde med.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider