Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 kørebid -kæde?
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 11:53
Hej,

Endnu et spørgsmål fra mig.

skal man have kæde på et liverpool kørebid? Jeg har netop købt et og der var ikke kæde med, så er i tvivel om det er et must? Men jeg synes at se, at folk der køre med sådan et bid har kæde på? Hvad gør kæden godt for? :-)

På forhånd tak.

Hilsen Signe

 

Med trunterne Tartans Ronja & Tranegildes Joy
Nej - Jeg bliver aldrig for stor til en shetlandspony!

0
0
Svar på denne tråd
 
 skumkæde
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 18:37

Hej Signe

Man skal som princip altid have skumkæde på et stangbid.

Skumkæden har som primær opgave at holde stange på plads i hestens mund og sikre biddets vægtstangs systemet fungere. Da mange kørehovedlag's næsebånd dertil er fast gjort på kindstykkerne og har let hackamoor effekt, vil et uroligt bid være yderst ubehaligt for hesten. Lidt hårdt sagt fungere et stangbid ikke uden skumkæden. Samtidig må skumkæden heller ikke være forstram da den så vil trykke stangen ned mod hestens underkæbe. Personligt har jeg altid min så løs så jeg kan få hele hånden inunder den.

Jeg håber der besavrede dit spørgsmål.

0
0
Svar på denne tråd
 
 skumkæde
Forfatter: 
Dato:  05-08-2014 02:39

uden skumkæden vil bidet trækkes lidt op i mundvigende (og potentielt op mod kindtænderne) når man tager i linen.

Med kæden virker bidet på tungen/laderne.

 

Så ja, jeg ville bruge det med kæde, og i øvrigt have kæden tilpas strammet -ellers ryger effekten jo

 



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider