Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Oldenborger og friser?
Forfatter: 
Dato:  20-02-2014 16:18

Mit spørgsmål er vil en oldenborger og en friser kunne gå i et spand sammen? Har en oldenborger af den gamle tybe og har kik på en friser og evt skal erstatte den nuværerne makker.


Håber det bliver en dejlig sommer ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det afhænger af...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 11:39

... bevægelsesmønstret hos hestene :)

 

Der er ingen der siger, at et 2-spand skal være af samme race (eller størrelse for den sags skyld), men deres bevægelser og hastighed skal passe så nogenlunde sammen.

Det bliver for surt og svært at køre dem, hvis den ene har en bevægelseshastighed, som ligger markant over den anden. Det er slet ikke sjovt hele tiden at skulle bremse den ene og jage på den anden ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gang på Friser
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 14:15

Tak sif det var nemlig også gangen jeg tænkte på, men det kunne du jo ikke se ;)
Min tanke var nemlig om Friserens gang var for "fin" til en halv doven Oldenborger. Friseren er 4 år og oldenborgeren 15 år.


Håber det bliver en dejlig sommer ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bevægelser
Forfatter: 
Dato:  21-02-2014 21:10

Nå, jeg tænkte nu mere på, om en frieser ville kunne følge med ;)

De har jo ligesom lidt boksemotor, hvor oldenborgeren har hækmotor, hvis vi skal sammenligne med biler :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følge med
Forfatter: 
Dato:  22-02-2014 06:26

Nåe ja ok på den måde. Men tror ikke friseren ville falde bag ud da ham er Oldenborgeren ikke går vild stærk med mindre han bliver bedt om det.

 

Noget helt andet er hvad vil en hest sige til at skifte makker efter 15 år.


Håber det bliver en dejlig sommer ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 frieser/ oldenborger
Forfatter: 
Dato:  25-06-2014 19:58

Tanja det vil jeg fraråde dig at gøre. Synes du skal nøjes med at køre 1 spænder for du vil slet ikke kunne takle den forskel. Det kræver langt tid og hård træning at få dem til at passe i gang. Friseren går jo som en høne sammenlignet med en ældre oldenborger og de vil trække forskelligt.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider