Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 Lændedækken
Forfatter: 
Dato:  10-11-2013 20:30

Hej herinde!

jeg har brug for et råd fra jer erfarne!

vores pony er netop blevet tilkørt - og jeg selv er i læringsfasen!

ponyen er en ældre model 21 år og skal snart klippes under maven og nederst på halsen pga den sveder når den rides.

når vi køre skridter vi mest.

jeg har gogglet " køredækken" - hvad har i af erfaringer?! Tænker hun bliver kold når vi skridter ( når hun varmer op under rytter har hun skridttæppe på)- og går på fold med dækken.

er det bedst med uld eller regntæt? Hvor køber man? Eller kan jeg sy et af de gamle skridttæpper om? Og hvis jeg kan - hvad skal jeg tage ekstra hensyn til?

alle råd modtages med kyshånd;)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-11-2013 20:38

Du har brug for både et i uld + et regndækken :) jeg kan ihvertfald ikke undvære nogen af delene.

 

og ja, man kan godt sy skridttæppet om, ved ikke hvor de kan købes, mine er fra new market



For where your treasure is, your heart will be also.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar!
Forfatter: 
Dato:  10-11-2013 21:29

Tak for dit svar!

er det denne model ( som er beregnet til sadel) eller specielt til kørsel?

Billede

0
0
Svar på denne tråd
 
 Køredækken
Forfatter: 
Dato:  11-11-2013 10:33

Du kan godt bruge et helt almindeligt lændedækken på en enspænder, men hvis det skal ligge ordenligt, også i blæsevejr, så skal du bruge et rigtigt køredækken.

 

Der er nemlig huller til lineringene og remme til at sætte i forstykket, så det sidder ordentligt fast.

Hvis du har et almindeligt dækken, så kan du godt lave huller og kante dem, hvis du er lidt fingernem.

 

Hvis du gerne vil have et dækken med velcrolukning, så du kan lægge dækkenet på (eller tage det af) mens hesten er spændt for, skal du købe et færdigsyet (medmindre du er MEGET fingernem :))

 

Vi bruger fleecedækkener (som Net-Op har sponseret til stævner, og som vi har vundet :)), og dem er vi rigtig glade for. En skønne dag køber jeg mig dog et regndækken, for det sker jo da også at vi kører i så meget regnvejr, at det går igennem den tykke fleece ;)

 

Hilsen Sif

 


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har lige
Forfatter: 
Dato:  13-11-2013 16:31

købt et par rigtig fine køredækner ved Net-op as, så det vil jeg anbefale...


Støt en god sag for kattene,

meld dig ind i Sønderjyllands Dyreværnsforening

og giv kattene en bedre tilværelse!

www.dyrevaernsforening.dk

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider