Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Trav, galop og kørsel

 tilkører pony hvordan
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 21:11

hej hn.

nu hvor vi har 7 cm sne hvor jeg bor og jeg har en blanding mellem shetlænder og islænder altså en god robus pony så tænkte jeg på at tilkører hende og sætte en kælk bagefter hende.

 

men hvordan griber jeg det an?

er der nogle gode hjemmesider eller bøger som jeg kan søge vejledning i eller har i nogle gode råd?


En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Nu uden min dejlig norske skovkat Tornado... Kørt ned den 13 maj 2007....

Elsker dig verdens dejligste kat....

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  02-12-2012 22:09

Hejsa - kane/slæde-kørsel er ikke lige det man starter en hest op med normalt da mederne ikke giver samme frihed sidelæns som en vogn normalt gør.. Så det var ikke der jeg ville starte desværre.

Men man skal jo aldrig sige aldrig.

For ikke bare at gokke dig i nøden og sige glem det, så vil jeg pege dig i retning af Bromme Køreforening, som jeg gætter på ligger nær ved dig. Prøv at tage en snak med dem og se hvad de kan hjælpe dig med :-)

Er det skudt helt forbi, så kan du se andre foreninger på Dansk Køreforbunds hjemmeside også.


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  05-12-2012 17:51

Hej Jens

 

jeg bor nu i nordjylland men jeg synes ikke kunne finde noget relevant på de hjemmesider...

hun er meget cool pony og er ligeglad med alt lige fra traffik til larmende maskiner, så tror ikke jeg får problemmer med at tilkører hende men hvilken type kælk er bedst at bruge når man nu kælker med hesten?


En gang st. hippolyt, altid st. hippolyt....

Nu uden min dejlig norske skovkat Tornado... Kørt ned den 13 maj 2007....

Elsker dig verdens dejligste kat....

0
0
Svar på denne tråd
 
 kørsel
Forfatter: 
Dato:  06-12-2012 08:27

Prøv at kontakte www.vendsysselkoreforening.dk/, er overbevist om at de kan hjælpe dig igang.

Synes ligesom Jens, at det nok ikke er den bedste ide at starte med kælk :)

Anette

 



2007 var mit sidste år som shetlænderkusk,

nu skal jeg køre med NF og DSP


Shetlændere også for voksne


min hjemmeside staldhojbo.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til kørsel
Forfatter: 
Dato:  07-12-2012 21:02

Hej Mullepigen :)

 

Jeg vil sige det stik modsatte af de andre, hvis din hest er rigtig cool, og har et dejligt roligt temperament, så vil jeg godt turde spænde en kælk efter. I skal bare være to-tre stykker, det skal man joa ltid når man køre en hest til, eller prøver de første par gange, for man ved jo aldrig hvordan den reagere, men det ved du nok godt :) Jeg har altid startede med at køre alle mine shetter til sådan. Har du prøvet at gå for lange linier med din hest før? Og det vil være aller bedst at bruge en god gammeldaws træ kælk. For hvis du har gået for lange linier med din hest før, så kan jeg sagtens fortælle dig hvordan :)

 

Held og lykke med det! :D

 

M.V.H Tina

 

 

.... Avl af Shetlandsponyer....

"Du bliver aldrig for stor til en Shetlandspony"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2013 17:32

Hej. Jeg har samme tybe pony, shetlænder og islænder. Hun var tilkørt på en dag. Tømkørte hende lidt på banen i ca 10 min inden jeg smed sulkyen på og trak hende rundt på banen. Hun var bare helt cool med det, så jeg fik min trener til at treække hende mens jeg sad i vognen. Vi gik ned til stranden, det er 800m en vej. Halv vejs ned tog han snoren af. Og så gik han bare ved siden af hende. På vej hjem kørte vi fra ham, uden der var noget.

 

Jeg har så en bomsolid pony der ikke er bange, og bliver hun bange så gør hun ikke en skid andet end at kigge på det. Så det er jo hvor godt du kender din egen pony. Nu var hun også tilredet inden vi tilkørte hende. Men det er nu 4 år siden og vi har aldrig haft en ulykke eller at hun er blevet bange for sulkyen.

 

Men normalt når jeg tilkører, så begynder vi med at gå bag med liner. Først med en bag og en der styrer.

Billede



Når de forstår start, dreje højre og venstre samt stop, så går jeg over til at gøre det uden en 'guide'
Billede



Når det så sidder, kommer vognen på. Men uden at jeg kommer op i den. Hende her under kom jeg op i vognen og kørte uden problemer eter kun 7 dager.
Billede


Mon du kunne forstå det jeg mener. Ellers må du gerne sende mig en besked


Alltid med en

Appaloosa

 

Berta - Shetlænder/Islandshest hoppe 2003. Søger rytter

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012. Søger part

Staldplads til de to samt lejlighed til mig i Århus omegn søges

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2013 01:22
Kom du i gang med at køre??
Jeg fik selv hjælp af vendsyssel køreforening her i vinter -og nej, der stod ikke noget om det på deres hjemmeside , så min shetter og mig var ikke med fra starten.
Hilsen Anne
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider