Logo used for printing
Trav, galop og kørsel

Hoppe efter Lorofino/Bal du Signeur
Forfatter:  gimdr (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  04-02-2012 08:39

Hej

Jeg er komplet novice indenfor galopsport, da det er varmblodsheste, som min tid - og penge - går til. I stalden har jeg opstaldet en nu 4-års norskejet hoppe efter Lorofino, hendes mor er Anacka, og morfar Bal du Signeur.

Ejeren er ikke interesseret i at få hende hjem, men ville hun være interessant i avlen? Hendes mor har 13 starter, 1 vundet og 5 placeringer - Hendes far er lige død her i januar, og var meget succesfuld med bl. a. sejre i både norsk og svensk derby og nummer 2 i dansk derby.

Det er vel for sent at sætte hende i træning som 4-års?

Jeg håber at kunne finde en køber til hende - men skal lige have disse oplysninger på plads inden ;o)

Håber, at I kan hjælpe mig med lidt mere viden..

Pinvigs heste behøver ikke at springe over, hvor gærdet er lavest ;o)

Husk at nyde din dag - det kan andre ikke gøre for dig :o)

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 afkom..
Forfatter:  Michael Moesby (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  04-02-2012 10:47

Anacka stå iflg Galoppsport.se kun opført med tre afkom, der tilsammen har startet 25 gange, to løb er vundet og to tredjepladser, præmiesummen er knab 78.000,- så det er ikke så prangene.

Der står ikke opført afkom efter Lorofino.

Læs om Lorofino

Hvis hesten aldrig har været startet er det efter min og sikkert også de fleste træneres opfattelse for sent at sætte hende i væddeløbstræning.

Avlsmæssigt er der ikke præstationer nok i moderlinien til at hun vil være interessant i væddeløbsøjemed.

Så det skal være ridehestemæssige kvaliteter man skal kigge på, hvis man vil bruge hoppen i avl, ellers er fuldblodsheste jo ganske glimrende rideheste.

Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

Arabien Night er født her i DK
Dato:  04-02-2012 15:17

Anacka kom hertil ifol direkte fra Sverige. Jeg er også i tvivl, om han nogensinde fik den indberettet. Det er Steinar Bjercke, som ejer den.

Ok - så må vi se, hvad vi så stiller op med hende. I varmblodsavl er hun nok lidt for lille med sine knapt 160 cm. Det er ellers en dejlig og smuk lille hest...smil

Mange tak for svaret...

En prisidé ? Vil det være 8.000 - 10.000 kr?

fuldblod
Forfatter:  Michael Moesby (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  04-02-2012 16:02

det kan være derfor hoppen ikke står registreret på den svenske side, eller hvis hun aldrig har løbet.

Jeg ved faktisk ikke hvilket prisleje sådan en vil ligge i, men hvis hun ellers er sød og omgængelig, burde hun ikke være det sværeste at få solgt.

Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

Michael
Dato:  05-02-2012 10:26

Tak for svaret :)

fuldblod
Forfatter:  KMC (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  07-02-2012 17:40

Hej Dorte

Tror også at du skal satse på at sælge som ridehest eller til varmblodsavl hvis der ikke er flere præstationer på moderlinien.

Vi købte for 2 år siden en xx hoppe på 8 år ifolet og ud af god afstamning og med ok resultater for ca 8000 kr. Planen med hende er en kombination af varmblodsavl og ind imellem kommer der måske også et xx føl.

Kh. Katrine

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilken disciplin rider du? (Forslag: Mette (MetteOh))

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo