Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Ødelægger det hende?
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 19:03

Vi skal med stor sandsynelighed flytte hjem til vores hjemegn, der hvor vi begge to er født og opvokset.


Dette vil selvfølgelig medføre, at Malin (2 år til Maj) skal skifte dagplejer.

Det er snart det værste ved det hele, for vi er simpelthen så glade for hende vi har nu.


Byen(Der hvor vi flytter til) med opland er ret stor, og endnu er vi ikke bosat. Vi leder med lys og lygte efter drømmehuset.


Vi skal være flyttet derop den 1/6, da vi begge skal starte i jobs der.

Endnu har vi ikke "bestilt" dagpleje plads, da vi jo ikke ved i hvilken ende af byen vi kommer til at bo, eller om vi kommer til at bo i oplandet.

-Vi kan risikere en vendteperiode på 3 mdr, fra vi bestiller pladsen... men som sagt vil vi vente til vi ved hvor vi skal bo, så pladsen ikke bliver i den stikt modsatte ende.


Som sådan er det ikke noget problem, for mine forældre der begge er gået på pension, og bor i samme by, vil hellere end gerne passe hende til hun kan starte i DP.


Men nu til spørgsmålet? -Vil det være "skadeligt"? Forstået på den måde at Malin jo ikke dagligt vil komme i kontakt med andre børn, som hvis hun gik i DP? Hvor meget vil det ødelægge socialt for hende, hvis det f.eks er 3 mdr hos mine forældre?

-Selvfølgelig vil hun da ind imellem være i kontakt med andre børn, men det bliver jo ikke dagligt og ikke så konsentreret som i DP.


Hvad mener I? -Bekymre jeg mig for meget, eller hvordan ser I problemet?


Hilsen Anima
Jack Russell hvalpe sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror det ikke
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 19:46

Jeg ser det da som en fordel for Malin - hun vil da få en fantastisk tid med sine bedsteforældre.


Du kan evt. undersøge om der er noget legestue i byen, jeg var ung pige i huset i et år og vi gik i legestue 2 gange om ugen hvor der kom andre unge piger som jeg med "deres" børn, samt forældre der var hjemmegående på den ene eller anden måde. Børnene var spredt i alderen 0 - ca. 4 år. Noget både jeg og Laura nød.


Det var kommunen der oplyste mig om hvor det var og hvad tid.


Måske en ide?


Maria

(venter en pige d. 2. juni)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Dagpleje
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 19:47

Nej, det vil ikke skade hende


Jeg gik selv hjemme med min datter i 4,5 mdr. fra hun var 2 år og 7 mdr til hun var 2 år og 11 mdr. og det har bestemt ikke ødelagt hende.


det var i vinterperioden og vi fik tiden til at gå med lange ture, lege i haven, lege med sne og indendørsleg.


Indkøring i BH gik hurtigt og smertefrit. tog 4 dage på trods af hun havde gået hjemme.


Mvh. Bodil


Mor til to vidunderlige piger ;-)


Freya 16.05.03

Frida 17.02.07

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  05-04-2007 22:33

Jeg ville nu skrive hende op - til hele kommunen. Kan man ikke det, og så fravælge bagefter??


Jeg har lige gået hjemme med min / mine. Dvs fra Alexander var 2 år til 2 år og 4 måneder.


Godt nok var Laura også hjemme ( nu 11 mdr ), men hende syntes han vist bare, var mere til besvær. ;-)


Det gik fint. Han hyggede sig. Dog kunne jeg bestemt godt mærke til sidst, at han manglede nogen at lege med.

Faktisk begyndte han at ville følges med de inst.- vi mødte på legepladser rundt omkring. Stille sig op i køen når de skulle have kiks osv :-)


Og tog faktisk til sidst på McD i weekenden - Bare for, at møde andre børn til ham!! - Ja!


Han er lige startet i vuggestue. Indkøring har næsten været uoverflødig - Han eeelsker at være der. ( Og det trods at jeg syntes, det er en temmelig forfærdelig inst ).


Men måske dine forældre kunne gå i legestue ja..

Så ser hun da lidt børn..


VH Anja.


Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd
 
 dkdkdkk
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 08:16

Jeg er sikker på, at din datter sagtens klarer det... men lidt synd ville det nok være for hende.


Har du undersøgt området for vuggestuer?


Kh. Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar.
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 09:02

Pyha, det beroliger mig godt nok en del, at høre om børn der ikke er blevet "socialt ødelagt" selv om de i en periode har gået hjemme .


I alle vuggestuer er der lange køer, og jeg tror også bedst vi kan lide tanken om en DP.

Jeg foreslog selv "damen" i telfonen, om Malin ikke kunne skrives op til hele kommunen, hvilket hun sagde vi ikke kunne...ærgeligt, for ideen var ellers god.


En legestue er helt sikker en rigtig god ide, og jeg vil straks undersøge mulighederne på tirsdag, når resten af DK vågner .


Jeg vil naturligvis gerne læse om flere beretninger og erfaringer, samt råd og ideer, så skriv bare løs.



Hilsen Anima
Jack Russell hvalpe sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 det vil ikke være et problem
Forfatter: 
Dato:  06-04-2007 12:10

nogle gange gør man alt alt for meget i at de små absolut skal være sammen med andre børn, din datter vil elske at være hos bedsteforældrene.. Så jeg ville ikke have nogle bekymringer overhovedet.


Mette


Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 en gave
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 23:54

Hej Anima.


Skadeligt???


Jeg mener at den tid vil være en kæmpe gave til jeres datter. Så tæt samvær med bedsteforældre er der næsten ingen børn, som oplever mere.


Selvfølgelig vil der være en ny indkøringsperiode til ny DP. Men jeres forældre og Malin for lov at opbygge et forhold til hinanden, som de alle fem kan have glæde af resten af livet. Vi er så mange familier der er spredt over landet/udlandet, at børn aldrig kommer til at opleve den nære og daglige kontakt=100% tryghed hos andre end forældrene.


KH/Helle


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bedsteforældre
Forfatter: 
Dato:  12-04-2007 07:12

Hej Jannie

Det vil afgjort være en udmærket løsning som både Marlin og dine forældre vil nyde.

Der sker intet ved det.

Maja blev ½ år passet af min mor og de hyggede sig sammen. Bagefter kom hun i DP og blev af og til hjemme en dag for at hygge med mormor.

Som en anden skriver.. det er en gave for både bedsteforældre og Marlin.


Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe


0
0
Svar på denne tråd
 
 skadelig
Forfatter: 
Dato:  12-04-2007 11:12

Kære anima


Sidste år blev vores søn der er jævnalderende med din Malina, holdt hjemme i 3 måneder pga forældreorlov, hvorefter han startede i dp igen. Det var fuldstændigt problemløst og det var faktisk bare rigtigt fedt for ham


Så slap af nyd at hun kan hygge sig med sine bedsteforældre -


held og lykke med det hele


Eva


Stengårdens DSP'er - Smukke ponyer med både personlighed og talent!

www.stald-stengaarden.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dit barn...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2007 12:10

...har sådanset ikke brug for den store sociale kontakt med andre børn før hun er 3 år. Det er først dér, at de begynder at lege MED hinanden og forstå de sociale spilleregler. :)

Så nyd du, at du kan give dit barn et så dejligt og trygt tilbud - IKKE at blive sendt ud. ;)


Det er ikke barnets behov at blive sendt ud som 1 årig (eller før). Det re forældrenes. Barnet ville være lykkeligt for at gå hjemme og så være med i legestue eller legegruppe en gang i mellem. :)


Så skade? nej, tværtimod. :)


Camilla


Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider