Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
VE, BLE og det der følger

 Alternativ til Imacillin???
Forfatter: 
Dato:  05-09-2010 09:06

Kære kloge HN'er


Er der nogen der kan fortæle mig om der er et alternativ til imacillin - Ikke 10 vilde heste kan få Emily til at holde det klistrede skidt indenbords, hun sprutter og spytter, ned kommer det i hvert fald ikke...


Kan man få nogle piller man enten kan knuse eller stikpiller til dem når de kun er 1 år?


Og hvis der er et alternativ kan man så få det fra vagtlægen? Hun er jo et par dage henne i forløbet, men nu er det da gået helt i koks med at få det ned.


Jeg har forsøgt at komme det i grød eller yougurt, men så spiser hun det ikke, eller spytter det ud...


Hjælp!

0
0
Svar på denne tråd
 
 du kan søge på
Forfatter: 
Dato:  05-09-2010 10:00

medicin.dk eller ringe til lægen. Du søger blot på imacilin.


Imacilin er mig bekendt bredspektret penicillin så det er ikke sikkert der er et alternativ.


Hvil i fred min smukke Tulle. Du vil aldrig blive glemt!


En rigtig hest er gul!


Mor til Naia født d 4-1-06


0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha.....
Forfatter: 
Dato:  05-09-2010 10:02

det helvede kan jeg sagtens huske. Det var vi igennem SÅ mange gange i inden Adrians første 8 levemåneder pga. mellemøre- og lungebetændelser.


For vores vedkommende var det også nærmest kropumuligt + barnet kastede det hele op hvis der kom for meget ind.


Vi endte med at bruge en lille 5 ml sprøjte, og så måtte en af os sætte os tilbage så barnet også lå tilbage med hovedet og så sprøjtede den andet det langsomt ind i siden af munden - hele tiden så Adrian kunne nå at synke. Så snart han havde fået det hele fik han saftevand som han elskede - for at fjerne den dårlige smag af imacillin.


Vi distraherede ham ofte imens, f.eks. ved at sætte legetøj i lampen og så dreje den rundt, det kunne afhjælpe lidt af tiden.


Tilsidst endte han med at vænne sig til det og vi kunne være en person om at give det, faktisk uden problemer.


Held og lykke med det. Håber I finder en løsning.


Mvh Juliette


Bedækning tilbydes ved champion palominohingsten Shulay Gold Fever


Sommergræs tilbydes Vestsjælland, 500kr/hest


Mor til verdens dejligeste lille prins fra 28-07-09 og en ny melder sin ankomst 02-02-11

0
0
Svar på denne tråd
 
 søge...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2010 10:31

Jeg har googlet det, syntes bare ikke lige jeg jeg kunne se noget alternativ.


Men nu har jeg lige snydt hende, kig ned og købte jordbær yougurt, så nu er det røget ned, smagen er jo lidt mere i samme stil end i havregrød og banan/pære yougurt. Jeg håber det glider ned de næste dage også. Jeg blev bare lige så fustreret over det...

0
0
Svar på denne tråd
 
 engangssprøjte
Forfatter: 
Dato:  05-09-2010 12:07

Hm ja her i huset er jeg altså lidt hård med sådan noget. antibiotika er lidt vigtigt at de får de mængder man skal have iflg forskrifterne af hensyn til både at de bliver raske og at man ikke udvikler resistente bakterier. Så der bliver målt af i en engangssprøfte- kan fås på apoteket og så bliver barnet altså holdt fast og antibiotikaet hældt indenbords.


-Randi


.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Randi...
Forfatter: 
Dato:  05-09-2010 16:48

Hej Randi,


Sådan her jeg det egentligt også, men hun synker det altså bare ikke, og jeg står med hende alene, så derfor denne lettere afmagt...


Håber det bliver bedre.


Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Primcilin
Forfatter: 
Dato:  05-09-2010 17:05

Er ret sikker på at det IKKE staves sådan.....men primicilin er et vidundermiddel til børn. Det er bredspektret lige som imacilin og mine piger har altid fået det ved mellemørebetændelse og lungebetændelse.


Det har frugtsmag og børnene opfatter det som slik. Det kan gives med ske eller engangsspøjte direkte i munden, de får ikke brækfornemmelser.


Ved ikke hvorfor de praktiserende læger altid ordinerer primicilin, men de kender sagtens til primicilin, så du kan bare bede om at få den.


ALLE dine problemer bliver løst med et snup-tag og selv mindre søskende kan give det til hinanden. Prøv evt. at ringe til en næse-øre-hals-læge, de kender til problemet.


Håber det bedste for dig, men prøv det nu...det virker

0
0
Svar på denne tråd
 
 daniella
Forfatter: 
Dato:  05-09-2010 21:47

kunne jeg ikke få nogen form for pencillin i, har kastede op så snart hun fik det, prøvede primcillin, imacillin, flex? (opløslige piller) osv. uden held, så prøvede vi clacid(kan ikke huske hvordan det staves), og hun slubrede det i sig, det er et pencilin lignende præparat, men er ikke pencilin, og hun har fået det siden når hun skulle have pencilin...


victoria på 7½ md. får pt flex? pga blærebetændelse, og det kan knuses og puttes i grøden...



hilsen stella

engangsvaskeklude på rulle sælges 450kr pr. kasse det er 30 ruller. er incl. porto.

kontakt mig over PB. for at bestille.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider