Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Hvilken sadel?
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 21:37

Hej. jeg står mit i tilridning af min islænder og har nu fundet ud af at min gamle sadel ikke dur til den. Jeg vil høre ad, hvad jeg skal købe alm. kombisadel eller islændersadel? hvad er jeres erfaring? hvad bruger i ? Har set lidt på en "læsø sadel" er den ok? Spyt ud med jeres erfaring (-: (-:

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 10:55

Det eneste, der virkelig er vigtigt er, at din sadel passer din hest. Jeg har prøvet virkelig dyre og virkelig lækre sadler til min hest, men de passede ham ikke, og så er alt andet ligegyldigt.

 

Man kan enten selv sætte sig ind i, hvornår en sadel passer. Man kan bede en bekendt, der har forstand på sadler om at hjælpe. Eller man kan betale en sadelmager for at komme og hjælpe.

 

Personligt endte jeg i en bomløs Karlslund kontakt 1. Min hest sætter stadig skuldermuskler, derfor ville jeg have en sadel, der passede over skulderen, selvom dette ændrer sig. Bommen er den metaldims, der holder sadlen oppe foran, og ja, bomløs sadel = sadlens bredde passer langt de fleste heste. Længden af sadlen og kammerets bredde passer min hest. Intet hviler på rygsøjle eller lænd. Derudover synes jeg den er blød at sidde i, og jeg holder af at mærke hestens bevægelser tydeligt under mig. Jeg holder også af at ride helt uden sadel. Jeg er en erfaren rytter og jeg sidder lige og stabilt. Disse grunde er (kort) årsagen til at denne sadel var det rigtige for os.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 Tegn
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 15:08

Jeg har en Karlslund K3, som jeg er rigtig glad for!

Der er ekstra skulderfrihed, hvilket jeg synes er rigtig rart. :-)


Casnewydd Telynor
[18 September 1984]
[Himmelhest ¤ 29 Januar 2009]

Jeg elsker dig for evigt og altid !
Soulmate

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider