Logo used for printing

HN afstemning
Skal dyrlægen kunne holdes ansvarlig, hvis denne har overset noget ved handelsundersøgelsen? (Forslag: Holi D (Holiday))

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

På løs tøjle?
Forfatter:  Jens Sigurdson (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-05-2012 11:12

Hej

Jeg sad lige og så et klip på FB af en rytter der var ved at træne tølt med sin unghest og så kom jeg til at spekulere på om islændere kan tølte på løs tøjle?

Jeg ved ikke ret meget om islændere så for mig virker det ikke som nogen særlig naturlig ting for dem at gøre. Ser man Islændere tølte uden rytter eller er det en 100% tillært ting?

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

FÅ DIN EGEN KNABSTRUPPER - KLIK HER

0
0
Svar på denne tråd

Løs tøjle
Forfatter:  Trölli (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-05-2012 11:48

Hej Jens

Der findes faktisk en konkurrencedisciplin hvor en af opgaverne er tølt for løs tøjle. Det er min personlige tøltdisciplinfavorit.

Den hedder T.2/T.4 alt efter om der er 1 eller 3 ekvipager på banen af gangen.

www.youtube.com/watch?v=v-nVL5XJFt8

Det er ikke ualmindeligt at man ser heste tølte på marken. Især føl og ungheste.

Hestene skal gerne have tøltegenskaberne i orden. Det er noget nær mishandling at lære en hest uden anlæg det. Jeg ville ihvertfald ikke gøre det. Mange racer har kun anlæg for tølt og ikke trav. Islænderen er såvidt jeg ved den eneste race der kan begge dele. Der findes islændere der stort set ikke traver ligesom der findes islændere der stort set ikke tølter.

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter:  Jens Sigurdson (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-05-2012 12:42

Tak for svaret og det flotte filmklip du har fundet. Det er rart at se at det ikke kun er westernryttere der kan ride på en løs tøjle ;-)

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

FÅ DIN EGEN KNABSTRUPPER - KLIK HER

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo