Logo used for printing
Ryttersnak
Islandshest

Hvordan ser jeres eksemheste ud nu?
Forfatter:  Nikoline ♥9Qline♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  03-12-2007 20:53

Hej allesammen...

Hvordan ser jeres eksemheste ud nu? Er de så småt ved at blive pæne igen eller klør de stadig?

Vores nye hoppe (som menes at have en lille smule sommereksem), klør stadig man og hale. Hun har masser af skæl, men ingen blærer, bare pletter, sår eller lign. Hun ser med andre ord ud som hun gjorde i sommers... og jeg er ved at komme i tvivl om det måske skyldes noget helt andet. For der er da ikke mitter længere eller...??

Vi har netop købt hende som værende "eksemhest", men det er aldrig blevet 100% fastslået at det ER sommereksem hun lider af.

Lad mig høre fra jer.

Mange Hilsner Fra

Nikoline

"Ny i sporten - Nu med egen islænder!!"

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 eksemhest
Forfatter:  Lise-Eistla (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  04-12-2007 11:12

Min eksem-hest ser super godt ud nu. Han har stor man og hale og dejlig pels Og så er han SÅ glad for vejret! Ingen kløen. Men det gør han nu næsten heller ikke om sommeren, da han går med dækken.

Med venlig hilsen Lise!
Hvorfor nøjes med 3 gangarter, når du kan få 5? B-)
 Sommereksem eller tendens
Forfatter:  Anna-G (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  12-12-2007 11:36

Du kan få stillet kløen på hesten hvis det er.

Vask evt først skæl af med Pure Line skin healer (lidt dyr shampoo med vildt god!), dette skal ikke skylles af. Lad det lige tørre ind, og smør så med Stop Itch Salve Complete. SINDSSYG god salve, der tager kløen med det samme, hjælper på ny hårdannelse og jeg ved ikke hvad. Hvis der også er sår behandler den også det. En omgang af den salve holder i en uge.

Kári lider af tendens til sommereksem og går derfor med eksemdækken om sommeren, og får denne behandling i nu og næ. Hvis tilfældet er helt ekstremt kan dyrlægen give en binyrebarchormon sprøjte, samt noget pulver der holder kløen nede. Men det er jo altid noget stærkt stads at få sprøjtet i sig. Kári fik det dog én gang for nogle år siden.

Anna Tang Andreasen

Ejer af Kári fra Dallandi

Medlem af DI, Geysir samt Faxi

www.123hjemmeside.dk/annatang

hmm...
Forfatter:  Camilla HJ (Skriv besked)
Dato:  16-12-2007 20:20

Jeg syntes det lyder mærkeligt at hun stadig kløer hvis det er sommereksem..

Jeg har en eksem vallak og han har ikke kløet sig de sidste to måneder.

Men han har masser af skæl, jeg ved ikke hvordan jeg skal hjælpe ham af med dem, jeg syntes ikke lige, at det er vejr til at vaske hest i.

Jeg læste her www.joras.dk/MySql/forum/ forum_posts.asp?TID=22913 at der er nogle dyrlæger der tager fejl af sommereksem og dermatifilose en hudbetændelse, kan det være tilfældet med din hoppe?

Tror det ikke...
Forfatter:  Nikoline »Lokkadís« (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  16-12-2007 22:51

Hejsa og tak for svar!

Tror ikke umiddelbart det er dermatifilose, det ligner ihvertfald ikke det på billederne. Men synes jeg kunne læse mig frem til at det også kan se meget forskelligt ud.

Faktisk ser det slet ikke så voldsomt ud som mange af de billeder af eksemheste der er på joras. Hun har bare en masse små tørre skæl i man og hale. Vil forsøge at vaske hende når vi får hende hjem på gården om en måneds tid. Der har vi bedre mulighed for at holde hende varm og tør end i den løsdrift hvor hun går i øjeblikket.

Anna-G; Hvor køber du de fantastiske produkter ?

Mange Hilsner Fra

Nikoline

"Ny i sporten - Nu med egen islænder!!"

Lokalt
Forfatter:  Anna-G (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  16-12-2007 23:57

Hej Nikoline

Det er noget jeg køber både i den lokale ride halløj butik, og ellers forhandler min dyrlæge det.

Du behøver ikke vaske hele hesten, blot de angrebne områder. Nogle heste har også meget skæl nu, og klør en del pga lopper/lus. Det kan du evt behandle med bayvantic som du kan købe hos dyrlægen og på apoteket. Det er egentlig beregnet til hunde. Men 4 pipetter til en ishest. En ved pandelokken, en langs manen, en langs ryggen og en ved haleroden. Efter få dage holdt Káris kløe fuldstændig op. Men jeg vaskede ham så lige med Pure Line først, for at få skællene ordentlig væk ;o)

Anna Tang Andreasen

Ejer af Kári fra Dallandi

Medlem af DI, Geysir samt Faxi

www.123hjemmeside.dk/annatang

vinterbad
Forfatter:  framtid (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  17-12-2007 10:51

er måske ikke lige sagen.

Mod skæl bruger vi Ekholms olie som bare skal puttes på de angrebne steder.

Det er rimelig drøjt i brug og kan købes hos www.islandshesten.dk

Der køres iøvrigt også en julekonkurrence hvor man kan vinde en ekstra julegave

Den absolut lykkelige ejer af overhovedet ingen tvangsmidler,

bortset fra grimer, træktove, bid og hovrensere

højsgaard hestecenter

Mod udslæt og kløe
Forfatter:  lykkensholm (Skriv besked)
Dato:  04-01-2008 12:03

Hvis du ikke kan få bugt med kløen m.m. så vil jeg forslå at du bruger Müehldorfer s Kiselgur det er 100% økologisk.

Kiselgur hjælper ved hud udslæt og kløe, hår brud, hårtab, eksem, skab samt saddeltryk.

Lykkensholm

5500 Middelfart

www.lykkensholm.dk

tlf. 23706048

ökozon!
Forfatter:  AK (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  04-01-2008 12:30

Virker rigtig godt! Jeg har set heste hvor man næsten ikke kunne se at de havde eksem! Det er måske lidt dyrt i forhold til andre produkter, men det hele værd!

*Ny hest - DYNUR*
 kender det
Forfatter:  adeline (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-01-2008 10:55

det lyder som en god beskrivelse af min hest

han klør ikk så meget, men har stadig sår og skæl og hans man er meget kort selvom den vokser..

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilket grovfoder får din hest? (Forslag: Julie ♣Platiano♣ )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo