Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Stævnejakke i "menneskelig" størrelse!
Forfatter: 
Dato:  20-04-2015 21:40

Godaften!

 

Kan det virkelig passe, at blot fordi man ikke er str. 36, så er det næsten umuligt at finde en stævnejakke!?

Synes nærmest det er pinligt at spørge i butikken efter str. 44, da jeg så virkelig føler mig som en KÆMPE!

Så er der nogen herinde der kan hjælpe mig med at finde et sted hvor de forhandler "menneskelige" størrelser?

 

Det skal være str. 44 eller 92, svinger alt efter mærke, med stretch, da jeg godt kan lide den frihed det giver. Det må gerne være en model, som ikke er alt for kort. Den behøver desuden ikke koste en bondegård, da jeg er på SU ..

 

Håber I kan hjælpe!


"Paradisets vind er den, der blæser mellem hestens ører"

1
2
Svar på denne tråd
 
 Tika...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 11:38

Tika rideudstyr har mange at vælge imellem og også i softshell i store str.

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tika har også
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 12:36

Tika har også en fra Equipage i plus str. hvor der er skrevet cm på så man kan måle sig frem om den dur på en.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Equipage
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 12:47

Men er equipagejakken ikke som i "gamle dage", uden stretch?


"Paradisets vind er den, der blæser mellem hestens ører"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Størrelser..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 20:57

Alle størrelser er menneskelige... Det skulle jeg lige ud med :)


 

 

6
3
Svar på denne tråd
 
 menneskelige str.
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 21:26

Ja, det er de nok - det er bare ikke den følelse man får, når butikkerne kun har til str. 38, og man bruger str. 44. Og da specielt nu, hvor der føres mærker, som slet ikke laver i disse størrelser. Så kan man godt føle sig lidt som en mutant


"Paradisets vind er den, der blæser mellem hestens ører"

3
0
Svar på denne tråd
 
 Størrelser..
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 09:17

Kan sagtens forstå, at det giver en følelse af, at man er ved siden af normen. Men det er du ikke og jeg håber du finder en jakke der sidder lige i skabet :)


 

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Julemand
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 09:28

Kan det virkelig passe at fordi man kæmper med vægten med modsat fortegn og derfor kan passe en str. 36, så er man umenneskelig ?:-)

 


 

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

 

5
6
Svar på denne tråd
 
 mange ta
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 11:56

Mange tak AK Lund :-)

 

RikkeJ : Hvor læser du det henne? Jeg mener netop at str. 36 er menneskelig, og at str. 44 nærmest er ikke-eksisterende inde for hesteverden.


"Paradisets vind er den, der blæser mellem hestens ører"

4
0
Svar på denne tråd
 
 Åh gud
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 20:30

hvor er vægt og størrelser dog et følsomt område - uha uha.

 

36 er rimeligt småt til en dame med dansk gennemsnitshøjde og 44 er rlativt stort.

 

jeg bruger ca. 40, dem er der mange af (bare ikke på udsalg, der er kun yderstørrelserne tilbage )

 

Jeg har faktisk Umenneskeligt tynde ben i forhold til min fod, det er totalt umuligt med lange støvler der ikke er specialsyede. De fleste skafter er jo lavet til engelske stolpeben :D - ja, det var for sjov.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
4
0
Svar på denne tråd
 
 fakta er at
Forfatter: 
Dato:  23-04-2015 10:03
Fakta er det er svært at få ridetøj i store str. Hvis du endelig finder en str. 46 Er det en som en str. 38-40 Kan passe, de er utrolige små i str. Det passer ikke med alm. Str i tøj. Og støvler med læg på 44-45 cm skal bestilles, men ved også godt at man ikke kan ligge inde med alt, men syntes at det er træls str. Ikke passer med danske str. Altså at str. 38 Er en str. 38 Og ikke en str. 34.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 stævnejakker str 44
Forfatter: 
Dato:  23-04-2015 19:53

Lige et hurtigt kig på nettet.Jeg har ikke taget hensyn til farver mm, da det jo er forskelligt hvad man synes om :)

Str 44:

www.horze.dk/st%C3%A6vnejakker/ horze-crescendo-shirley-softshell- st%C3%A6vnejakke-til-damer/ 33004.html?color=BL

www.horze.dk/st%C3%A6vnejakker/ lamicell-milano-st%C3%A6vnejakke- damemodel/301533.html?color=BL

www.horze.dk/st%C3%A6vnejakker/ horze-wiona-st%C3%A6vnejakke- damemodel/33037.html?color=BL

tikarideudstyr.dk/equipage-elegance- staevnejakke-dame

www.ryttersrideudstyr.dk/Varer/ BR_Softshell_Staevnejakke_Navy-- 7371_Navy

www.ryttersrideudstyr.dk/Varer/ BR_Softshell_Staevnejakke_Sort-- 7370_Sort

www.ryttersrideudstyr.dk/Varer/ Equiline_Linda_Staevnejakke_Sort-- 7852_Sort

www.ryttersrideudstyr.dk/Varer/ Manfredi_Aftagelig_Krave_Navy-- 4517_Navy

www.ryttersrideudstyr.dk/Varer/ Pikeur_Radina_Staevnejakke-- 5539_Sort

 

str XXL:

www.horze.dk/st%C3%A6vnejakker/ cavalliera-floral-st%C3%A6vnejakke- med-blomsterknapper-pyntet-me/ 300561.html?color=BL

www.horze.dk/st%C3%A6vnejakker/ cavalliera-professional-riveted- design-softshell-st%C3%A6vnejakke/ 301505.html?color=BL

www.horze.dk/st%C3%A6vnejakker/ cavalliera-professional-style- st%C3%A6vnejakke/ 301509.html?color=BL

tikarideudstyr.dk/harry-s-horse- softshell-staevnejakke

 

Str 92:

www.ryttersrideudstyr.dk/Varer/ Pikeur_Romina--4749_Sort

 

Jeg tog kun et hurtigt kig på Horze, Tika og Rytters ridesport. Jeg har ikke været inde på alle jakkerne, så det er muligt, der er flere endnu. Men synes nu der er et ganske stort udvalg fra blot 3 forhandlere.


Vh

Jannie

 

*Uddannet D-dommer i spring*

2
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-04-2015 09:58

Jeg synes måske også overskriften er en anelse upassende, for den referere da til, at de store størrelser er menneskelige... Tja, så hopper jeg i min umenneskelige str. 32/34.. Nå nej, for små størrelser eksisterer nærmest ikke i DK længere da de ikke kan sælges.. jeg køber derfor næsten alt fra udlandet..

2
3
Svar på denne tråd
 
 engang var jeg også en
Forfatter: 
Dato:  25-04-2015 13:58
Engang var jeg også en lille nips der brugte str. 34-36 og da var det let at få ridetøj der passede, men måske det har ændret sig, det ved jeg ikke men det har aldrig været et problem for mig da jeg brugte de små str. At finde noget som nu hvor man er str. 46. Jeg plejer også at joke med at sige jeg skal have noget i voksen str. Så når tråd starter siger menneskelig str. Tror jeg også det er ment som joke fordi det altså er svært at få tøj i de str. Ikke for at fornærme nogen:-)

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med ridebukserne ....
Forfatter: 
Dato:  20-06-2015 07:59

Nu er jeg ikke lige til stævner, så netop jakkeproblemet har jeg ikke

 

Men ridebukser, i de lidt større størrelser host host ... som ca. 46. OG så skal de være høje OG så skal de være smalle(re) i taljen OG så skal der være plads til et par velformede kvindelår .....

 

Jeg gruer for at jeg skal skifte mine bukser, som trods alt nogenlunde passer til en timeglasfigur.

 

Hvad jeg undrer mig over er, at netbutikkerne så sjældent har måleskemaer, så man selv kan checke størrelserne. Det gælder også netbutikker med almindeligt tøj.


Mvh. Sanne

 

Nu med hest, der går villigt ind i traileren :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider